Jumaat, November 26, 2010

Sempena ulangtahun percintaan kami yg ke 15 tahun (part 9)

Mari kita sambung uolssssssssss.. Aku rasa aku akan buat sampai part 10 sahaja... Maka ini adelah episode kedua akhir....

So mari kita mulakan ye...

Hermmmm... Aku dah janji kan, aku nak reveal gambau scandal aku kat uols.. hahaha..

Ape?! Ko gilaaaaaaaaaaaaa???? Nak mamfus nak kena saman dgn mamat tu?? Tapi hati aku kering uols.. Aku tetap nak letak gambau dia... Meh sini aku nak tunjuk...

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
Hambooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii koranggggggggggggggggg... Kemain lagi scroll laju2 ek...???
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
.
.
.
.
.
.

.
.
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Kasi can le ek aku main dot dot ni mcm LadyVerde tu ek?? Wakakakakakaka...
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Takdelah.. Acah meren..... Tak berani lah uols nak letak gambau dia.... Nanti dia marah plak....
.
.
.
.
.
.
.
.
APe????
.
.
.
.
.
.
Iyolah iyolah...
.
..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Hahahahahahahahahahaha.. Puas hati?????????????????????????

Hahahahahahahahah.. Frust lah korang kan tak dapat nak tengok muka dia... Manyak cantheeeek... Cukuple sekadar gambar sipi2 ni je ha.. Kang tak pasal2, panasss pulak entry ni jadi meleret2 pulak kang.... Hehehehe..

Okay, meh sambung.. Lepas hari pertunangan aku siang tu kan.. Malam tu kan aku berjumpa face to face dengan Bi, aku tunjukkan sms perempuan tu yang aku dapat siang tadinya tu.. Bi agak terkesima jugak pada mulanye.. Masa tu no telefon aku dan Bi adelah lebih kurang sama.. Cuma hujung je beza coz nombor tu terbalik.. Kalau Bi 8088 tapi no aku 8808.. Macam tulah.. Aku tanye Bi, siapakah perempuan itu..

Dan Bi pun mengaku!!!!!!!!!


Tetapi dia mengaku dia just kawan je dengan perempuan tu, bukanle kononnye special mana pun.. Dia kenal perempuan tu masa kisah perebutan no phone celcom diorg.. Alkisahnye Bi kan belayar lama, so akaun celcom dia telah di terminated oleh celcom dan dijual kepada perempuan itu... So oleh kerana no Bi dan aku sama, dia gi call perempuan tu untuk mintak balik no tu as dia sangat2 sayangkan no tu.. Dulu Bi pakai Celcom prepaid.. Haaaa...... Itulah kisahnye..

Jadi entah macam mana, Bi sering jumpa pompuan tu utk pujuk dia dengan harapan pompuan tu akan jual no tu pada Bi... Dan perempuan tu yang mengalami masalah kewangan telah take advantage terhadap kedesakan Bi.. Haaa.. Faham? Dia asyik mintak Bi duit, ajak Bi keluar.. Bi kan jantan uols.. Jantan mana tolak rezeki.. Tapi aku tak sure masa bila Bi keluar dgn dia sebab aku pun sibuk dgn benda lain time tu..

Aku pd mulanye tak percaya.. Aku ajak Bi dan perempuan tu untuk bersemuka face to face tapi perempuan tu tanak.. Pengecut! So, aku abaikan je kisah perempuan tu walau berminggu2 jugakle kami berbalas2 maki hamun di dalam sms.. Hehehehe.. Bagi aku buat ape nak dipanjangkan sah2 Bi dah pilih aku.. So sah2 aku dah menang sebab Bi dah pilih untuk bertunang dengan aku.. Betul tak??? 

Nak dijadikan cerita, pada waktu yang sama, kami juga telah diganggu oleh seorang pondan yang telah jatuh chenta maut dengan Bi.. Pulak dah uolsssssssssssss...... Mak berebut laki dengan seorang PONDAN okaaayss?? Geram betul aku dengan Bi masa tu.. Dah habis ke betina dalam ini donia yang dia gi kawan dgn pondan tu buat hapeeeeee???? Adoyaaaiii... Tensyen aku nak kena settle lagikkkkkkkkk satu gangguan.. Bi kata dia kenal melalui myspace.. Memula dia ingat mamat tu jantan tulen, sekali pondan daaa.....

Pondan tu setiap hari call aku..... Menangis2 kata Bi dah noda dia.. Bi dah tidur dengan dia.. Bi dah mainkan perasaan dia.. Dia mintak tolong aku gitu.. Hahahahahahahahah.. Korang boleh bayangkan tak ape yang aku rasa masa tu?? Aku rasa mcm haram okay.. Hahahaha rasa macam nak lempang2 je pondan tu.. Noda hape nyeeeeeeeeeee???? Kau tu ade dara ke nyah oiiii?? Kose mak tawww.. Mak banyak benda lain nak buat okayss.. Setakat dia raba tetek kau tu noda kers??? Yes... Bi ada ngaku Bi usik tetek dia okay.. Hahahahahahahaha... Sekarang ni bila diingat2 balik memang kelakar gila.. Tapi masa tu aku rasa adoyaaaaiii.. Ini macam punye masalah pun ade ke????! Bi pun satu.. Aku rasa adoi nak karate je Bi masa tu.. Nasib baikle aku ni jenis pompuan yg open minded.. Kalau orang lain, kompem dah masuk kes menghantar surat minta bantuan kat Cik Siti Wan Kembang dah.. Heuheuheu..

Sampaikan aku fed up sangat.. Aku dan Bi terus tukar no phone okay.. Tapi dia tetap boleh detect no phone kami sbb dia keje dgn Maxis.. Lahar kan???? Dia dengan berani gak gi call akak Bi okaaaaaaaayyy! Mengadu sebijik sebutir mcm ape dia ngadu kat aku.. Tu belum kes dia call mak abah Bi... Perrgghhh! Desperate btol pondan tu uols...

Lama gakle benda ni berlanjutan.. Nak marah Bi pun tak guna... 

Last2 ape aku buat korang tau tak... Aku sms pondan tu bertubi2 sampaikan dia tak sanggup pun nak baca uols.... Lepas je dari sms2 tu, dia terussssssssssss tak kacau kami lagi... Ape aku lahar dia ek masa tu?? Seingat aku, aku bagitau dia :- aku peduli ape pun kalau kau dah tido dengan Bob.. Sikit pun aku tak jeles sbb kawan2 aku pun ramai pondan.. Kalau setakat share2 bf/tunang dgn pondan ni ape ade hal ye tak?? Bukan boleh pregnant pon.. Bukan ada effect ape2 pun kat aku.. Sah2 aku kompem lagi cantek dr kau sbb Bob pun kata kau ni hitam legam.. Tetek pun takde.. Cutting lagilah out! Wakakakakaa. Sejak tu dia rasa misi dia untuk memisahkan aku dan Bi adelah failed! Terus dia senyap..

Hahahahahahaha...

Jahat kan mulut aku?? Dahtu sape suruh main api dgn aku??? Lagi aku kata tak jeles, lagi dia buat cerita yg bukan2.. So? Ade aku kisah???????

Kes Bi dgn pondan dan gf ala2 dia tu tutup.. Case closed!

Kami teruskan hari2 dgn biasa......... Bertunang mmg indah uols.. Aku dapat rasa perbezaan layanan Bi.. Makin sayang dan makin manjakan aku.. Keluar kereta pun dia bukakkan pintu.. Makanpun bersuap... Tetiap malam boleh je nak jumpa selalu.. Dah boleh gi balik bercuti ke kampung masing2.. Dulu masa couple lain rasanye.. Memang seronokle bila nak keluar berdua pun dapat lesen P dari both parents kan.. Rumah Bi dah jd rumah kedua aku.. Aku pun dah start ngam dgn both bakal inlaw..

Part paling best bila dah start bincang psal wedding.. Beli segala kelengkapan bersama.. Beli barang2 hantaran... Pilih cincin kawen... Besssssssssssttt sangat lebih2 lagi kalau Bi yang bayar semua.. Hehehehehehehe.. Isshh.. Barang2 hantaran utk dia, akule yang kuar duit sendiri.. :P

Tapi kitaorg tak banyak sangat masa together sebab Bi dah nak belayar dah...

Nak dijadikan cerita, suatu hari masa tengah keluar dating tu, Bi telah membongkar segala gambar2 dalam camera handphone aku lalu terjumpalah gambar2 mamat di atas tu...... Jeng jeng jeng..
Haaaa.. Ni lah hari yang aku terkantoi dan kena marah tu.... Ko tengok muka Bi tu..... 

Memang teruk ar aku kena.. Bukan kena marah tapi kena basuh...

Berkilat siotttttttttttt aku kena basuh dengan Bi.. Snow wash siap vacuum dan wax lagi okayyyy.. :P Hamikkkk ko... 

Aku pun cakaple yang aku dan mamat tu dah takde ape2.. Huhuhu.. Ayat kaver line... Tapi Bi tak percaya.. Tapi Bi masa tu takdelah nak emo tak tentu pasal.. Hubungan ketika bertunang ni lain uols.. Kalau gaduh time couple mmg teruk lah.. Silap2 Bi patahkan stering keta dia uols.. (mcm dia lubangkan keta kenari aku punye stering) Huehuehue..

So, malam tu jugak kot... Bi call le scandal aku tu tanpa pengetahuan aku...

Jengjengjengjeng...

Pastu?????

Meh layan gambau jap... Tenangkan dulu minda uols tu ye.. Hehehehehe..

Beberapa hari pas bertunang tu kan, kan kitorg masa tu masing2 tgh hangin kes perempuan yg ngaku gf Bi tu.. So aku pun bercuti dgn kawan2 baik aku ke Bali.... Masa tu, aku betul2 merajuk dengan Bi... Sampaiakn aku tak bagi dia hantar aku ke LCCT.. :P
Masa ni tgh tunggu turn nak parasailing..
Rombongan ke Bali masa tu.. 15 orang tak silap aku...
Diorg ni semua bebudak chinese, portugese dan india.. Semua kwn2 rapat aku kat Melaka ni ha... Satu sekolah dulu...... Ni masa Birthday Jace bulan December.. Masa ni aku dah ade dlsr aku sendiri... Sampaile skrg setia pakai D70s tu..
Hahahahahahahahaha.. Ni masa ni kat Rimbun Dahan.. Kalau korang terer, siapakah mamat ini??????? Dia ni bukan ade kena mengena dalam kisah cinta aku pun.. Tapi aku ada cerita pasal dia dalam episodes yg lepas.. Cepat ar teka... Sape teka betul, aku bagi hadiah khas dari Korea... Yang pasti, masa ni bulan February 2007... Pas aku bertunang baruuuu le aku baik dengan mamat ni.. Sebelum ni kami musuh ketat!! Hahahaha.. Tapi kroniesssssss takleh jawap ye.. Nguahahahahahahaha.. Toye kan muka dia?? Hahahahahahahahaha..
Haa... Ni dah masuk Mac 2007... Masa ni aku gi holiday lagi.. Ke Chiangmai uolssss... Memang percutian shopping terbaiklah ko... Shopping mcm org gila... Masa ni aku banyak shopping brg2 kahwin aku.. Yele, lagi 4 bulan je aku dah nak kawen masa ni.. 1st time aku travel bawak Mukhriz.. Ohye, Mukhriz tu nama dslr aku.. Hehehehehe..
Kat market nilah kitaorg shopping mcm nak gila... Start dari 4ptg sampaile mencecah 12 tgh malam!!!! Gila...  Memang flat gila uolssss...... Shopping hingga ke titisan Baht terakhir!!!!

Masa ni Bi takde dah kat Malaysia... Dia dah start sign on..........

Ooopsss.. Lupe lak nak sambung...

Ye, malam tu Bi call mamat tu dan bagitau, bahawasanye aku, sudah pun bertunang dengan dia.... Mamat tu punyelah terkejut dan tak percaya... Lantas Bi telah memberikan link fotopages dia, yang penuh dgn gambar2 tunang kami sebagai bukti....

So, mamat tu pun marahle kat aku.... Sebab telah mempermainkan perasaan dia.... Hahahahaha.. Sekali lagi aku kena basuh...... Kali ni basuh tanpa lap ye... Basah le kau disitu!!!

Hehehehehehe... Aku ni ditakdirkan untuk kena basuh je uolsssss..... Bukan saje dengan mamat tu, juga dengan Mama... Bi dah bagitau Mama uolssssssssssssssssssssssss...

Kijam... Kijaaaaaaaaaaammmmmmm........

Jadinya, adekah aku dan mamat tu terus putus begitu sahaja??????????

Dan apekah yang berlaku pada party sambutan ulangtahun aku pada May tahun 2007??????!!!!!

Kita saksikan pada episode terakhir pada malam 29 November nanti, iaitu malam genaplah percintaan aku dan Bi masuk ke tahun yang ke 15..... Ihiks....

Dah.... Gi tidur!

23 ulasan:

dalina berkata...

aduyai kak slalu potong stim la... cepat smbg yerk... tak sbr nak tahu nih hhahahaa... nyibuk nak thu kisah cintan cintun mummy daddy qila n ariq nih... hehhehee

aznitaz berkata...

x pasal2 aku pon terjebak dgn cerita chenta ko ni nokks..

eiNa berkata...

best la baca kisah cinta u ni marsha.. :) tak sabr tunggu ending nih..

-aNida OtHmaN- berkata...

tangah khusyuk membaca..tetiba nextt n3...akak nie buat saya tak sabaq nak tau seterusnyaa..ahahahhaha

wOOO beshnyaa sOping di oberseas....ehehhehee

laila berkata...

oh masa bertunang lg best dr kapel ek kak
takut sbb org ckp bertunang byk dugaan

nanie berkata...

alahai...mcm bace cerpen dlm pape la.hahaa...kene tggu paper mggu dpn plak utk sambungan.huhuu....

εїз Cik Fasya εїз berkata...

bdebor je kak oii bace episod neh.siyes..mcm2 dugaan meh...tp ok la ..skrg da ade ank dua da..

isya berkata...

kena tggu isnin la jawabnya.. hehe

maya amir berkata...

adoii yaiii...tang pondan tu mak tergelak noksss..hahahha..;D

Elin berkata...

wokeyyyy...tak sabar nk tggu last story..ahakss

mummysyafie berkata...

leh buat novel ni..dari atas sampai bawah saya baca. tak sabar nak tunggu samb nya

liza berkata...

za ngan bob tak sabar tunggu ending ni..akhirnya sinetron nak berakhir..:)

littlehumblelynn berkata...

marsha.

dlm aku sibuk melayan auni kat ward..ada masa baca kisah ko nih!!serious..mmg x patut kalo smp 10 episod jek,..heheh

Qimie berkata...

aku jwab sapa mamat tuh boleh? muahahahahha..

Time birthday tuh macam aku ada jek nokk... wakakakkakakakak...

Lady of Leisure berkata...

adoila tak tahan betul kes pondan itew hehehehe

far_east berkata...

Kak Marsha..

Mamat tue bf Angela ;)

Marsha~ berkata...

hahahaha.. akhirnya aku jumpa gak pemenangnyeeeeeeeee.. congrats faiz... bagi akak address ye?? hehehe

far_east berkata...

akak bg alamat emel nt faiz send address..

LIP (^_^) berkata...

tahniah faiz!!hehehe...lawak sgt babe..suke kisah cinta ni..colourful babe!!

Aida berkata...

sambung lagi ke ?? haishhhh .. tp part pondan tu tak tahan .. wakakaka

zoebear berkata...

huhu..kelakar entry ko kali nih... esp part pondan tuh..adeke ptt die claim ternoda..gile hape..lawak2...

Marsha~ berkata...

tulah.. kau tatau betapa depressednya aku masa nak settlekan pasal pondan tu.. tatau mcm mana nak terangkan dia yang ade aku kesahke yang dia ternoda ke ape kan?? fedulik hape aku.. hahahahahahahahaha... bukan luak pun kan?? huhu

tp skrg bila ingat balik mmg kelakar.. sengal sungguh masalah aku ituh..

far_east berkata...

sy dah emailkan add saya...tq kak