Isnin, November 08, 2010

Sempena ulangtahun percintaan kami yg ke 15 tahun (part 6)

Perrghhh.. Punyelah lama aku peram episod 6 ni sebab tatau mcm mana nak olah isi kandungan sebabnye ini adelah part palingggggggggggggggggggggggggggggggggg zaaassssss punye kisah.. Heuheuheuheuheu..

Macam mana nak start ek? Dan macam mana nak buat ia jadi softttttttttt dan tak mengecilkan hati mana2 pihak?? Hermmm...

Okay... Mari kite mulakan di sini.. Sekembalinye aku ke Melaka untuk memula hidup baru iaitu bekerja di sektor awam dan back for good.. Tinggallah sang tunang di KL tu kan... Mostly every week dia akan turun Melaka utk jumpa aku.. Kalau tak pun aku plak yang kena gi KL untuk jumpa dia.. Tu je aku punye routine aku setiap minggu.. Tambahan lagi, masa tu aku dah 'bergabung' semula dgn Angela sbb dia kan keje Melaka masa tu.. So mmg ade je plan kitaorg day by day.. Hehehe..

Nak dijadikan cerita, macam mana ek aku boleh pulak berjumpa semula dengan Bi?? Aku tak ingat tarikh sebenar.. Yang pasti masa tu ade gathering kawan2 UBU aku kot kat PD.. Yep, ade small gathering kat PD.. Masa tu kitaorg sewa beberapa bungalow kat Tiara bungalow, tapi nak dijadikan cerita gathering tu tak jadi sbb sebahagian besar kawan2 UBU aku ada hal kat Shah Alam.. So aku on jugak dgn beberapa gang UBU yang lain.. Kami tetap nak jugak holiday kat PD sebab dah bayar booking kan.. Walaupun tak ramai yg dapat turut serta, meriah jugakle gathering tu.. Kebetulan masa tu Bi dan sorg kwn dia ade kat PD.. Ape lagi, tetiba Bi yang boring dan tgh gatal tu kan konon singah kat tempat kami buat gathering tu, konon lama tak jumpa aku.. Poyo.. Heheh.. Aku rasa masa tu bulan April 2004 kooot..

So haritu berjumpa lah aku dgn Bi setelah beberapa lama tak bersua.. Tapi aku still takdelah nak ade ape2 perasaan kat dia pon.. Kami main games, gi club kat Gouman.. Pastu kitaorg mandi pool ramai2.. Berlakule perang tolak2 orang masuk pool dan simbah2 air.. Part paling best aku simbah air kat org yang tgh tido kat atas katil.. Hamik ko.. Kau hingat kau pura2 tido atas katil aku tak berani nak simbah air???? Hahahaha.. Kitaorg mmg tak tido masa tu.. All out memekak malam2 buta tu.. Yelah lagi pun aku lama btol tak jumpa kawan2 aku yg lain.. Bi ofcoz lah kan?.. Macam2 gosip kuar... Part paling best bila kitaorg lawan2 baling air tu lah.. Bila tukar je baju, akan basah balik sbb kena baling air.. Sampaikan dah takde baju kering dah.. Hehehe.. Klimaks kisah malam itu adelah salah sorg kawan aku sound "Weyyy Marsha! Kau dah nak kawin pun perangai macam budak2 lagi.."

Puuuffffff!! Terus Bi notis yang aku dah nak kawin rupanyeeee..... Barulah kisahnyeeeeee aku dah bertunang dan nak berkawin sudah terbongkaaaarrrrr.. Dan dia mula rasa goyangggggggg.. Dan dia mula rasa oh my Gucccciiiiii.. Gituhhh! Terus kuar lagu dari drama saspen gitu.... Heheheheheh..

Tapi malam tu mmg kami mmg had fun lah sebab perang air tu buatkan masing2 lapar dan masak maggie ramai2 dalam keadan sejok beku.. Tetiba ujan turunnnnnn...

Sambung next episode bleh????


































Kuikuikuikui..

Yelar yelar aku sambungggg.. Ish ish ish... :P

Terus Bi rasa.. Oh.. Perempuan yang kuchentai ini bakal dirampas oleh jantan lain!!!!!!! Oh tidaaaaaaaaaaaaakkk.. Lantas dalam kepala hotak dia lajuuuu je fikir cara nak pikat hati aku dan merampas aku balik.. Buleh???!

Hehehehe...

Nak dijadikan cerita lagi, subuh2 pagi tu aku terpaksa drive balik ke Melaka sebabnye aku ada kursus kat Genting esok pagi tu.. So being sooooo gentleman, Bi offer diri untuk jadi driver aku.. So dia drive kereta aku, dan Angela pulak ditugaskan untuk drive kereta Bi.. Kami konvoi balik Melaka subuh tu... Lalalala... Maka, berdua2an lah aku dan Bi sepanjang perjalanan balik ke Melaka tuu.. Subuh itu hujan sungguh lebaaaat, perjalanan sungguh mendebarkan... Sayuuuuu... Masa tu kami banyak berdiam dan terkenang pulok saat2 berchenta dulu2 kaaannnss.. Dan! Bi telah offer utk menghantar aku terus ke office dan berjanji untuk mengambil aku bila aku pulang dari Genting keesokkan harinye.. Aku ke Genting naik kenderaan office.. Dan Bi telah offer diri untuk jaga kereta aku spjg aku kat Genting tuuuuu.. Huhuhuhu.. What do you expect??? Alasan le tu kan supaya dapat jumpa aku lagiiiiiii.. Kalaule tunang aku tau Bi lenjan Honda dia masa tu.. Mati aku kena kerat 14 nyah oooooooooooooiiiiiiiii!

Nguehehehe.. So aku pun ok je lah... Sepanjang kat Genting tu pulak, aku bergaduh besar lg dengan tunang aku.. Dia marah gila bila aku silent phone time meeting sebab dia call beratus kali aku tak jawap.. What the hell kan?? Cemburu punye pasal, dia boleh drive naik Genting malam tu sbb aku tak jawap call dia... Gila... Saat dan detik tu aku terfikir, dgn orang macam ni ke aku nak buat laki?? Cemburu buta tak habis2.. Time aku bersuka ria dgn Bi takde lah dia fikir bukan2.. Time aku btol2 tgh sibuk meeting, dia hingat aku naik Genting dgn jantan lain.. Sengaaaaaalllll.. Tensyen doh!!

Haih....... Dia betul2 buka mata aku lah.. Aku btol2 dah tak tahan dikongkong mcm tu sekali.. Satu lagi kami pernah gaduh besar, masa aku gi kursus kahwin dgn dia kat Bangsar, dia boleh tak tahu mcm mana nak eja nama aku!!! Perang besar babe!! Taule nama aku panjang dan berbelit2, tapi takkan le nama tunang sendiri pun tatau nak eja kan?? Memang sentap ar!

Bi hadir dalam hidup aku semula walau agak terlambat tetapi amat tepat pada masanye.... Jodoh uolssss.......

Dipendekkan cerita....

Pada 28 Mei 2004, aku buat satu lagi temujanji dengan Bi.. Masa tu dia offer aku datang ke rumah kakak dia kat PD, dia nak masakkan utk aku.. Katanye, untuk kali terakhir sebelum aku bergelar isteri orang... Poyo je alasan kan???

So, aku ingat lagi.. Masa tu hari Jumaat.. Aku ponteng keje, terus drive ke PD, ke rumah akak Bi.... Dia masakkan aku lauk ayam masak merah.. Hehehe.. Akak Bi time tu sangatle sporting ok.... Dia mmg dah kenal aku sejak aku bercinta dgn Bi lama dulu.. Dia pun tau kisah aku putus dengan Bi.. Dia mmg bagi line ar kami spent time berdua haritu.. Ngueheheh..
Ni haaa.. Muka dia masa tu.. Org suruh posing, dia sibuk amik tudung saji letak kat atas kepala...

Wellll.. Aku mmg cair dgn laki yang suka masakkan aku good foods..... Yang suka manjakan aku dgn benda2 mcm ni.... Yang mana tunang aku tak pernah buat utk aku.. Dannnn... Sejak haritu, aku sedar sebenarnye lelaki yang aku cintakan adelah Bi, bukan tunang aku tu... Welll.. Kata nak panjangkan episode drama ni kaaannn???

Dipendekkan cerita lagi...

Telah terkantoi secara besar-besaran kat tunang aku, yang aku dan Bi telah menjalin hubungan semulaaaa... Kantoi gila babi punye kantoi laaahhh.. Dia gi jumpa Mama, gi ngadu okay???

Berlakulah campur tangan keluarga... Teruk siot aku kena masa tuuuuu...

Masa tu mmg sangat2 drama ok.. Keluarga aku.. Keluarga Bi.. Keluarga tunang aku... Dan buat pertama kalinye, Mama dan keluarga aku berpihak kepada aku... Mereka setuju aku memilih Bi daripada meneruskan hubungan aku dengan tunang aku tu.. Ooohh.. Memang horror ok bila ku dimarahi abang tunang aku tu.. Sampai skrg aku ingat ayat dia..

"Adik aku sayang kau macam menatang minyak yang penuh.. Dia bagi kau kereta dia, tapi kau buat dia macam ni, bawak pulak jantan lain kehulu kehilir"

Chooooooooooooyyy.. Mak marah taw orang suka mengungkit ni! Hamiklah balik keta tu.. Aku pun tak hingin!

Kalau boleh aku malas nak ingat balik peristiwa tu.. Beberapa bulan aku dan Bi menyelesaikan masalah kami.. At last.. September 2004, aku bebas dari sebarang ikatan dengan tunang aku tu.... Walau pahit macam mana pun, dia dengan terpaksa rela melepaskan aku.. Memang agak sukar pada mulanye, tapi aku sebolehnya mohon pelepasan dengan cara yang paling lembut dan bukanlah kejam sangat nak membuang dia begitu saje dari hidup aku.. Aku menggunakan cara paling lembut dan memohon dilepaskan dengan cara yg paling baik agar dia tidak mendendami aku.. Aku tak mahu dia terlalu terluka.. Biarpun dia menderita pada mulanya, tapi aku sebolehnya tetap tidak berkasar dengan dia.. Setiap hari aku tegaskan pada dia, kami tiada jodoh dan aku hanya cintakan Bi.. Bukan diri dia..... Memang susah sangat tapi akhirnyaaaa... Dia lepaskan jugak aku.. Bak kata Angela, "Aku respect gila kat dia.. Kalau aku jadi dia, dah lama aku bunuh kau dengan Bob.." Choooyyyy...

Maafkan saya awak... Saya tak berniat nak lukakan awak seteruk ni.... Tapi hati tidak boleh dipaksa.. Dah tiada jodoh antara kita....

Walaupun dengan pelbagai dugaan hebat, akhirnya aku dan Bi kembali menjalin hubungan cinta, di atas penderitaan orang lain.. Nguahahahah.. Seram aku dengar ko..

Sampai sekarang aku kadang2 rasa bersalah dengan tunang aku tu... Tapi dia dah ok dah.. Tak lama lepas putus dengan aku, dia pun kahwin atas pilihan keluarga.. Dah 3 4 orang kot anak dia skrg... Alhamdulillah.. Dia dah bahagia skrg... Tapi dia pernah cakap dengan aku... "Awak takkan jumpa orang yang akan sayang awak macam mana saya sayang kat awak.." Hermmmm... Terdiam aku..

Perghhh.. Panjang dah ni.....

Lepas tu ko ingat aku bahagia je dengan Bi sepanjang masa sepanjang tahun...???

Ade lagi yang hebat sedang menanti.. Ngueheheheheh...

Meh kita layan gambar plak nak?
Ni masa ni tahun 2004 gak.. Dah bercinta balik tu, indahnye tuhan je yang tau... Bi makin sayang kat aku.. Yele, bukan senang nak dapat balik aku ni tawww... Teruk dia kena dengan both family.. Masa dulu tanak pinang, dah ade org pinang kau lorat2 nak balik si budak keding ni... Huhuhu..
Ni masa selepas tsunami 2004 tu.... Kami sambut new year ala2 jeghs... Bi dah botak masa ni.. Bayar nazar sbb dia lulus oral test.. Tak lulus oral test takleh belayau woooo..
Ni masa raya, juga pd tahun yg sama... Masa ni aku still pakai braces...
Juga raya.. Ni semua tahun yang sama.. Masa ni kami jumpa hampir setiap hari... Pergi keje dia antar, balik dia amik.. Gi keluar makan.. Shoppinggg.... Amik gambar... Memang semua aku buat dgn dia.. Tapi dia bagi gak aku kuar dgn kawan2.. Bi relax je, takde nak jeles2.. :P Pastu early 2005 Bi dah start belayar... 
Okaayyy.. Ni masa beberapa bulan sebelum Bi start sign on sebagai Junior 3rd Officer... Si botak ni akan meninggalkan aku........ Huhuhuhu...

Next episode, bermula lah saat aku sebagai kekasih jarak jauh Bi.... Adekah aku setia??? Dan adekah Bi juga setia?? Atau masih tahap puaka mcm dulu2... Kuangkuangkuang...

Tu next episode yee..

19 ulasan:

-NiD's- berkata...

wow......trajis jugak cinta akak semntara nak ketemu yg benar-benar menyintai diri kan...TUHLAA KALo dh JODOH bepisah mcm mana pn pasti bertemu...tapi beshlaa stori kak sha nie.....SEMPOII habis..keNangan abadi sume nie kan kaksha...apa yg pasti kini AKAK BAHAGIA.......

dila~noor berkata...

cepat..cepat..mau cerita lagi....hihihih

laila berkata...

fuhhh sy baca dgn tekun kak
satu ayat pn xtinggal

.cik yaya. berkata...

hehe..kak marsha, abg bob bpe kali oral test?hehehe

Lelord berkata...

ekekekeke weiii ko simpan lagi ke gambo bekas tunang tu...aku balik bulan 2 nak tengok bleh...

mintak mahap yek zaki, ko sporting kan..kan..

lip berkata...

okies memang tragis n mendebarkan...nanti sambung lagi ye..

iBu ZulFaQar RayYaN berkata...

smbungan jgn lama sgt ye..........

kak mira berkata...

akak kan marsha..!!akak kannnn, kalo skrg ni akak dpt laki mcm x fiance kor tuh, sumpah x cari lain tawwwwwwwwwwwwwwwwww!!!!muahaaahaaaa..!!!!

Marsha~ berkata...

nguahahahahahahahahahahahha.... tulah kak.. menyesal pulak den tinggalkan dioooo.. nguahahahahahahahahahahahahahha.. mati ni kalau bob tahu ni harrr.. buwekkkk!

Marsha~ berkata...

hahahahaha.. lela?? ape kes kau nak tgk muka dia huh?? tak handsome pon.. sumpah si bob tu lagi handsome.. ni bukan bodek, ni kenyataan.. nguahahahahahahahah..

FarEast berkata...

owh ... mmg mencabar marsha ... apa2 pun, im happy u guys sgt happy sama2 ... biasa la cabaran sebelum bertemu insan yg terbaik :)

sw33tdarling.com berkata...

huhuhu sangat tragis...!

Eina berkata...

teringat mak ko cite sume dlm chat room dulu...lawak kan dulu masing2 cite masalah kat chat room..haha...rindu plak nak chat cam dulu..

mariaariffbaby.com berkata...

wuit..mmg besh la marcia.
ni if buat drama..jap..confirm drama CHINTA takleh cari makan..

sambung, please!

Marsha~ berkata...

ooppss.. lupe nak jawap cik yaya tanye.. akak tak ingatlah... sekali ke dua kali ek?? rasanye mcm dua kali kot.. heuheuheuheu.. oral test tu kan mmg susah gila.. teruk dia study tu.. tu yg sampai nazar botak kepala bila dapat COC.. hheh

.cik yaya. berkata...

haha..saje je tanya sbb bf yaya dah failed sekali..kali kedua ni tatau laa..hahha..nak suh dia nazar gak la..ngueheheh..

Aida berkata...

tragedi nya kisah kau marsha .. aku tengah membayang wajah abg dia sambil berkata mcm tu .. wakakaka .. mesti bengang tahap cipan ..

LiAnA berkata...

habis jugak aku baca dr part 1-6.. tragis betul percintaan korang ni.. cepat ler weiii sambungg...

oneyani berkata...

adeh bile masuk bab family memang seram okay!