Ahad, November 21, 2010

Sempena Ulang Tahun Percintaan Kami yang ke 15 tahun (part 8)

Okay.. Mari kita sambung u olsss... Sila baca dgn teliti ye... Kalau ade sebarang pertanyaan, jangan malu2 bertanye ye.. Huhu..

Alkisahnye, tahun 2005, dalam bulan Oktober, Bi pun belayarle buat kali kedua (selepas aku dan dia baik semula).. So kami pun berpisahle kan.. Sedih mmg sedih tapi as sesiapa yang kenal aku, hidup tetap aku teruskan dengan happening... Bi pergi masa tu nak dekat puasa ke bulan puasa ek?? Tak ingat.. So tak lama pastu hari raya...

Tahun tu aku belum lagi terbuka hati nak berhari raya ke rumah parents dia... So aku spent masa dgn family aku dan kawan2 aku.. Tapi aku rasa aku ade gak kerumah dia kot untuk hantar biskut raya.. Bodek maarrr... Macam biasa, tetiap tahun Angela dan Jace akan beraya kat kampung aku... Malam sket kitaorg karaoke kat karaoke jamban kat Muar tu.. Wetex Parade tak silap nama mall tu.. Hehehehe..
Happening okay.. Pas karok, lepak minum kat pekan Muar.. Old skooollll babe old skolllll.. Hehehehe.. Masa ni mmg aku happy lah.. Takde masalah langsung... 
Aku pun dah start active sebagai AJK Kelab Fotopages Malaysia, so setiap kali ada event, muka aku mesti ada.. Kata AJK Promosi kaaaaaannnn.. Cuba carik mana aku?? Hehehehe.. Masa ni Sepol Nang pun masih belum glamer sangat tau.. Tu ha dia kat depan sekali yang pakai tshirt hitam.. Sape tak kenal Sepol Nang mmg bukan rakyat Malaysia lah... Skrg ni aku rasa Sepol Nang dah tak kenal aku dah.. Maklumle, dulu aku artis, skrg aku tea lady jeghs.. Wakakakakakakakaa...
Lily antara kwn baik aku kat FMDC tu.. Mmg ade je projek kitaorg.. Masa ni 1 January 2006.. Masa ni aku dah kenal sekor anak ikan durjana yang duduk kat Mantin.. Memang mamat tu sgt2 durjana.. Macam mana ek aku kenal dia...? Ohye, dia adelah kenalan bf Angela.. Lupe lak nak gosip, December 2005 Angela dah start bercinta.. Minah tu mmg lama takde bf, so bila dah dapat bf tu, angau dia mmg tahap puaka lah kan.. Everytime aku datang KL, dia mestiiiii lari semunyik2 tinggalkan aku kat umah then gi kuar dgn bf dia.. Sentap ar... Tak baik taw dia tinggalkan aku sebab jantan lain.. Tak guna punye lesbian partner.. Haha..

Opppss.. Lupe, hari yang Angela couple dgn bf tu, kami kuar ramai2.. 3 December tak silap aku.. So ade satu mamat anak ikan yg horny ni telah mengurat aku dan aku pun layan sbb aku ingat dia ni just kawan je lah kan.. Tak sangka dia sanggup datang dari Mantin ke Melaka almost every week untuk jumpa aku... Ayat mmg power tapi satu sen tak guna..  

Nak dijadikan cerita, beberapa minggu pastu awek dia call aku marah2 sebab kacau bf dia.. Ape barangggg.. Puas aku cakap, aku tak heran dgn mamat tu sbb aku sendiri dah ade bf tapi dia tetap kacau aku everytime dia gaduh dgn mamat tu... Kimaks le kan.. Aku ni pantang org main cabar2 dan tuduh2.. So aku btol2 layan mamat a.k.a bf dia tu.. Padan muka ko.. Kebetulan bf Angela pulak dah gaduh besar dgn mamat tu.. Jadinya bf Angela pun hangin dgn aku sbb baik dgn mamat tu.. Lagi aku bengang lah kan.. Macam drama le pulak kan.. So bila bf Angela dah marah kat aku sbb baik dgn mamat anak ikan tu, terus dia tak suka aku.. Garang siot bf Angela masa tu... Marah2 aku on phone sebab aku degil.. Tercabar sungguh!

Cerita ni panjang dan belit2 yang pasti aku baik dgn mamat tu just utk 2 bulan je lepas tu aku pun gaduh besar dgn dia sbb dia tu sangat kurang ajar.. Dgn gf dia dia kutuk aku, dgn aku dia gi kutuk gf dia lak.. Sengal punye jantan takde hasil tu kan...
Masa ni aku dah rambut pendek.. Nampak lebih fresh.. Masa ni aku ke Sabah dgn kawan2 baik aku... Sekitar awal Februari 2006.. Percutian dalam negara terbaik lah seumur hidup aku.. Tengok kat tangan aku tu camera lumix F4 kesayangan aku.... Ni semua kawan2 teater rimba UKM accept for Charmaine.. Pisang ni org Sabah, so kami jumpa dia kat sana setelah sekian lama tak jumpa.. Gemok sudah..

Masa aku tengah gaduh besar dgn mamat anak ikan tu kan, aku stress gila.. Sebabnya aku rasa aku ni bodoh btol boleh berkawan dgn org macam tu.. Dahle dia banyak pinjam duit aku.. Tgh2 stress tu Bi balik sekejap hanya untuk 11 jam, untuk jumpa dgn aku.... 14 Mac 2006, Bi balik kejaaaapppp je... Tanker dia anchored Pasir Gudang..
So aku pun melepas rinduuuuuuu......... Hem hem hem.... Bi ni kadang2 macam doraemon.. Dia mcm boleh tahu je kalau2 aku tgh susah hati.. Mesti dia tetiba ade depan mata ataupun akan dapat call dr dia...

Pastu aku jalani kehidupan seperti biasa tanpa ade sebarang gangguan anak2 ikan.. Hehehe..

April 2006, sekali lagi aku curang dgn Bi.. Hahahahahahahahaha.. Aku kenal pulak dgn sorang mamat ni... Kawan2 bf Angela gak.. Weelllll... Oleh kerana nak sentiasa dekat dgn Angela, aku terjebak selalu ikut dia kuar jumpa bf dia.. Bf dia tu punk rock, kalau keluar tu mesti ke event2 yang banyak buat gigs ke, arts party, arts exhibitions dan mcm2 event lah.. Ke mana2 mmg pusing2 jumpa org yang sama.. Kira mamat ni pun orang Melaka dan ex schoolmate aku.. Kebetulan nyah... Kami jadi rapat dari hari ke hari..... Terus terang aku mmg tertangkap syahdu dgn mamat tu sebab dia suka masakkan untuk aku.. Aku ni cepat cair kalau ade laki masakkan untuk aku.. Sah2 korang cakap aku terkena guna2 kan.. Wakakakakakaka.. Yang betul GATAL.... Kalau dah gatal tu kan, tak masak pun boleh sangkut.. Ngaku jelaaaaarrrr... Hahahahahahahaha..

Aku pun tak tahu ape yang buat aku boleh curang dgn Bi... Padehal Bi layan aku 1st class lagi.... Mamat yang aku kenal ni pun lebih kurang sama dgn yang pertama tu... Banyak habiskan duit aku.. Tapi masa tu aku tak berapa kisah pun.. Dah nama pun gatal kan... Noks.. Kalau baca ni, jangan hangin ye.. Hahahaha.. Aku tataule dia baca ke tak blog aku ni... Kalau dia baca, jangan marah nokss.. Kata kawan sampai mati kaaaaaaannnnn.. :P
Bi pun jangan marah taw.... Benda dah lepas jangan dikenang2.. Huahuahuahuahua.... I love u very strong maaarrr..

Ok sambung cite... Hubungan sulit kami berlangsung sampaile Bi balik Malaysia... Mampos kaaaaauuu... Tapi aku masih kaver line baiikkk nye dengan Bi... Bi balik Malaysia dalam bulan Julai 2006.. Lama btol Bi belayar masa tu... 7 bulan lebih... Gila siotttt rindu sampai dah takde rasa rindu dah.. Hahahahahaha..

Balik2 aje Bi propose aku untuk berkahwin..... Daaaaannnnnnnnnnnnnn...... Aku pun nak cakap tanak nak cakap tanak dgn mamat tu kan yg aku dah nak tunang tapi aku diam je... Kitaorg plan nak tunang pun amat tergesa2 sebab Bi cuti tak lama... 2 minggu pas dapat kata putus tu, kami pun tunang.. Antara manusia paling happy adelah Mama dan Bi... Heheheheh..

Haaaa.... Aku tak tempah baju pon.. Pakai je ape yang ada.. Sangat tergesa2 ok sebab 5 Ogos tu je semua orang free... Tetapi... Dugaan besar melanda pada hari kami bertunang....... Siot betul lah kan..

Aku dapat sms dari betina mana ntah, mengaku dia adelah gf Bi dan dia sangat2 sedih bila tahu Bi bertunang dengan aku pada hari jadi dia iaitu 5 Ogos tuuuuuu... Siot betul perasaan aku masa tu.... Masa tu aku tgh sibuk2 make up tetiba dapat sms tu.. Tapi aku ni jenis bukanle bodoh sangat tetiba nak batalkan pertunangan tu kan.. Aku siap jawap sms perempuan tu dan cakap, "Ade aku kisah??" Huehuehuehue... Aku tak melenting pun.... Relax.. Dalam hati terfikir gak, aik Bi pun curang dgn aku ke?? Adekah ini balasan atas kelakukan kami kepada extunang aku dulu.. Adekah karma muncul atas dosa2 kami???? Tunggu malam sikit, selepas semua majlis dah selesai, aku keluar dinner dgn Bi... Masa tu confront dengan Bi secara baik tetapi dengan muka yg macam lahar gila lah.... Siapakah perempuan itu ye???.............. Bila pulak dia couple dengan Bi?????

Ok next episode pleaseeeeeeee.... Lalalalalalalala.. Surpriseee...

Adekah perempuan itu betul2 gf Bi?? Dan siapakah pondan yang mengganggu hidup kami lepas itu???

Apa pula terjadi dengan mamat yang kawan ngan aku tu??? Siapakah yang memberitahu dia yang aku sudah bertunang??? Next episode aku akan reveal gambar dia ye.. Hehehe..

Tungggguuuuuuuuuuuuuu................

** Cit! Aku pulak yang berdebar2 okay............

15 ulasan:

Elin berkata...

haha..suke tul nak baca...


cepat2 update...

mamafaiz berkata...

alamak bersambung daa..

maya amir berkata...

perghh..bikin hati gua tak sabar nak baca next entry:)

p/s : ariq how?get well soon to him..

dila~noor berkata...

ish2..cpt2..masa dah suntuk ni..
tak sabor nk bace..kekekek

isya berkata...

akan ku tunggu... hehe

mummysyafie berkata...

apa kah cerita seterus nya..jeng..jeng..jeng..


lily tu kiter kenal la..

sumpit berkata...

menanti dan terus menanti

Cosmedecorte berkata...

Dah lama xdtg sini... Lame betui u all couple ek? walaupun on off gitu.. :-)

gee ryder berkata...

dh mcm slot akasia chinta dh aku rasa hahaha...ko la chinta tu asik curang jek kekeke..

wei, awat xngorat jer si sepol nang tu dulu?

Marsha~ berkata...

choyyyy.. sepol nang pendek dr aku ar... takmoh aku... hahahahahahaha

laila berkata...

waaaaaaaaaaa
serius suspen ni kak

Aliza berkata...

ahahahaha... suka la kan buat org saspen, baca sambung2... takper, gerenti ramai pengikut :-D

keep it up, sbb mmg menghiburkan. asalkan takde org marah, iya tak :p

hope ariq dah sihat dan aktif semula beb... take care.

iBu ZulFaQar RayYaN berkata...

we want more we want more..:P

cinot berkata...

pergh.!!npe le ko suker seksa kmi loyal readers ni marsha...adoiiaai..kalu ade jual kt bookstore whole episode senang aku blh bli. skjp khatam aku bce nyah.muahaaahaaa

Aida berkata...

beria aku baca .. setiap patah perkataan aku teliti .. skali bila dah sampai kemuncak, dia bley sambung .. adehhhhhhhhh .. cepatlah .. novel ahadiat pun cepat sambung tu .. hahahaha