Sabtu, November 20, 2010

Sambutan hari lahir yang sangaaaaatttt sedih.. Huhu

Walaupun Ariq masih belum mengerti sangat, kami tetap nak celebrate birthday dia kat ward ni semalam.. Bukannye ape pun, at least ada gambar kenang-kenangan kan...
So untuk nampak mcm ala2 party kan, aku belilah balloons utk ceriakan Ariq.. Ariq mmg suka balloons, balls, cars, dan ape yek??
Happy betul dia.. Ni sementara nak tunggu yang lain datang, Mummy main balloons dgn Ariq dulu..
Ko tengok... Cheeky tak cheeky lah anak aku yang seorang ni... Pas dia tengok aku menghembus balloon, pas siap dia lak gi 'hembus' semua balloons tu.. Tapi dia bukan tiup pon.. Dia geget dan tarik sepenuh hati... Haiyoooo... Kalau tercabut gigi tu jgn salahkan Mummy ye...
Pastu sibuk nak makan epal puloks... Sian dia.. Dia lapar dan ade niat nak makan macam2 tapi bila batuk datang, dia takleh nak sambung makan.. Terpaksa stop.. Nasib tak baik, muntah.. Haih... Sayu hati aku tengok dia sakit macam ni... Dalam gambar ni mmg dia nampak happy tp bila demam datang, batuk menyerang.. Dia mmg menangis merengek berguling2 tak berair mata.. Tataulah sakit sangat ke... Lapar ke... Bosan ke.. Memang menduga kesabaran aku yang tak sabar ni langsung....
Kat sini, spjg Ariq sedar mmg 24hrs le tengok cartoon.. Naik sebal hotak aku ngadap cartoon hari2 wey..
Birthday boy tengah tunggu tetamu kehormat...
Akhirnya cake pun sampaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiii.... Sesuka je mak aku gi letak nama Ariq MZ.. Nak jugak letak nama menantu kesayangan dia tu.. Huh! Mana ade org letak nama apak dalam birthday cake dia wey... Saje tawww...

Insan yang aku rindu2 kan tu pun sampai jugak... Alaaahhaaiii.. Bukan main happy dia nampak aku... Bertepek bedak si bibik sapu kat muka dia... Getah rambut pun ikat pakai getah sayur je...
Beria-ia main balloon gak.. Rindu sangat ok kat dia.... Rasa sedih sangat bila tgk dia happy tak terkata bila smapai ke ward ni semalam... Sengih sampai telinga... Bertubi2 dia cium adik dia.. Haaamboooiii, kalau kat umah dia lepuk2 je adik dia..
Ariq heran sangat bila tengok api lilin kat cake tu... Orang suruh tiup, dia buat bodo je.. Last2 dia gi pegang api tu boleh??
Ni le mak mertua aku... Ni gambar adik aku yang amik.. Hangin je aku tgk hasil tangkapan gambar dia ni... Kalau dah tangan bangku tu, kau bagile wide lense paling mahal kat dunia pun, gambar aku tetap akan kuar separuh.. Cit!
Qila try utk tolong adik dia padamkan lilin, tapi ke laut gak... Last2 aku yang tiup.. Hahahahaha....
Cake ni beli kat Italy Bakery tapi sedap gila ala2 cake Yulie gak..... Moisture gila chocolate dia.. Perrggghhh! Memang mantap ar cuma decor dia je hampehs sket...
Mama Qila & Ariq belah kiri sekali tu share sama date dgn Ariq.. Dia punye birthday pun semalam gak.... Ayah je takde sebab dia tgh borak dgn bapak mertua aku kat luar bilik...
Qila bukan main happy mcm ni birthday dia lah pulak kan.. Masa semua org nak balik dia sibuk babai semua org.. Konon dia tinggal sekali ngn aku kat ward lah.... Kesudahannye balik berseret berdukung sbb dia dah nangis2 nak ikut aku...

Dah 2 malam Qila tidur umah inlaw aku.. Tataule tido dgn bibik atau dgn mak mertua aku.. Sian dia.. Mama lak kurang sihat.. Dia batuk selsema pulak.. Qila tu masih ade saki baki batuk dia so aku tanak dia sakit balik sbb berjangkit Mama nanti.. Terpaksalah dia stay umah mertua aku.. Dan mertua aku lak ala2 berebut2 nak menjaga Qila... Adoyaaaiii.. Serba salah sangat ni.. Dia pun mmg suka sangat kalau dapat tido dgn Qila.. 

Mama mesti sentap tu tapi nak buat mcm mana kan, bukan selalu mak mertua aku dapat tido dgn Qila.. Dan kebetulan Mama pun tgh tak sihat, so bagi canle ye Mama ek Mak mertuaku itu menjaga cucu kesayangan mu itu.... Haih..

Susah btol.. Masing2 sayang cucu dumpuk tu sangat, dah tu aku ni tak sayang anak????? Aku dah bagi sorang lagi cucu tetap nak berebut si dumpuk tu jugak... Mmg kompem ar pasni, anak no 3 kena buat satu kembar sebijuk sebijun muka dan perangai mcm Qila.. So takdele diorg berebut lagi pasni.. :P

Atau maybe Qila tgh sedap buat layan borak, tu yang masing2 suka sangat tu.. Mana tak, mulut dia tak berhenti bercakap dr pagi sampai malam.. Tido pun bercakap okaaayyy.. Aku tak jumpa dia semalamam rasa rinduuuuu sangat suara dia.. Paling rindu nak dengar dia sebut "Okaaayy" bila menerima sesuatu arahan.. Sangat2 cute!!! Hehehee..      

Oooppss.. 29 November nak sampai tapi kisah chenta belum habis lagi.. Aku bajet nak habiskan on that day tapi macam ke lauuttt je ni.. Huhuhu..
Nak share 1st Birthday Card dari sahabat baik Mummy kat London tu........ Lily dan Mommy dia, Tya buatkan ni.... Thanx Tya.... Ariq will love it soooooo much!~

9 ulasan:

iBu ZulFaQar RayYaN berkata...

ya allah bertepung muka qila!!!!!!!!!!!! alahai bibik nih,kalau bb boleh le bedak gitu...huhu.anyway moga ariq cepat semboh!!

Jiey^Mien berkata...

Ariq, cepat baik yea nak..
Nnt wat befday celebration yang meriah cam Kak Qila..

Lelord berkata...

hahhahhaa aku un nak kata gak setepung gomak muka qila dikerjakan bibikmu itew.

get well soon ariq

Elyn berkata...

ko still kat sepital ke beb?? aduhai cepat baik ek ariq....

HaninFarshid berkata...

happy 1st birthday ariq...

semoga cepat sembuh...

Elin berkata...

happy b'day Ariq..

get well soon dear.

gee ryder berkata...

alahai comelnye ariq ni sambut bday kt ward hehe..
cpt sembuh yer ariq syg :)

nanie berkata...

hepi belated besday dear ariq....cpt2 sembuh taw.sian mama n kak qila.....

Aida berkata...

gilerrr tebal muka qila .. cian qila kena dera dgn bedak .. hahaha .. yg sangap tu, getah sayur pun jadik kan ..
apa pun, harap ariq dah sihat .. :)