Selasa, November 16, 2010

Aktiviti sebelum anak2ku demam dan batuk teruk.. Haiyooo

Sabtu pagi tuuuuu... Macam biasa bawak Qila ke AlimKids untuk program dia tu... Sebagai Mummy hatiku sangat kembang & berbunga2 bila Qila dah boleh get along dengan Teacher Wawa dia.... Kalau sebelum ni dia buat dono je kan dgn semua arahan teacher.. Tapi this week, pas 3 kali jumpa terus dia dah OK.. Dia dah tau itu adelah Teacher Wawa, so kena dengar cakap teacher.. Sampaikan kalau kat umah bila aku bagi arahan kat dia pun, dia panggil aku teacher.. Buleh???!
Sampai2 school terus salam tangan Teacher Wawa... Terus amik posisi dan baca doa... Aduhaaaaiiii taat dan bersungguh2 dia mengaminkan doa yang dibaca Teacher Wawa.. Hehehehe.. Dia dah pandai 'sit on your spot' dah.. Kalau dulu dia asyik pegang je benda alah tu.. Semua pun tanak buat.. Dia tak fokus.. Tapi this week mmg nampak beza.. Hehehehe... Bangga Mummy taw.. Dalam keadaan tak sihat, hingus meleleh2.. Batuk2 tapi Qila tetap happy gi school dan mendengar dengan tekun setiap apa yang teacher ajar.. Good girl anak Mummy niehhh....
Hahahaha.. Tetiba Ariq jadik student paling muda nak turut serta... Dia sibuk gi kacau dua orang boys kat sana yang kepala ala2 botak sket.. Suka nau dia pegang kepala budak tu.. Ape halllll leee Ariq ni taw.. Dia sangat notty haritu.. Habis dia kacau bebudak tu.. Tak reti duduk diam... Nasiblah si bibik kan sbb dia yang jaga Ariq.. Makin kurusle bibik si Ariq tu. Hahahahaha..
Qila belum dapat tshirt lagi sbb takde saiz S... So dia nampak beauty dari yang lain.. Wakakakaka.. See... Dia sangat happy.. Tapi tajuk minggu ni agak berat gak utk budak baya2 Qila.. Teacher ajar pasal ibadah Haji.. Tu benda hitam tu as kaabah... Bagi aku bebudak ni manalah nak faham sangat kan..

Tapi aku silaple.. Pagi tadi Qila nampak kat TV.. Dokumentari pasal Haji dan dia nampak kaabah.. Terus dia cakap "Tu kakak dah belajar tu.." Means dia ingat ape yang Teacher Wawa dia cerita kat school tuhari.. Hehehehe.. Anak Mummy ni memang mulut macam bertih jagung! Bijak mesti ikot Mummy nieehh.. Lalalalalalalala...
This week dia buat kaabah bookmark.. Masa nak eja nama dia aku suruh tulis huruf A, dia gi tulis no satu (1).. Aku suruh dia tulis Q, pun dia tulis no 1... Hehehehe.. Dah itu je yang dia tahu kan.. So as Mummy yang sentiasa support ape jua yang anak2nye lakukan, aku tetap sorak "Paaandaaaaaaaaaaiiiiiii...." Huahuahuahuahua.. Mahunye tak kembang pungkok Qila... Hahaha..
Pas buat artwork, main pulak.... Qila nampak happy dan enjoy every moment kat school... Walau ade budak2 yang dah start tak fokus, Qila tetap menten fokus.. Aku pun tatau nape sebab dia bukannye sihat sangat pagi tu tp dia tetap excited nak buat semua yg teacher suruh.. Sikit pun tak nakal...
Macam biasa sebelum balik teacher mesti akan bagi kids sorg satu sticker.. Diorg bukan main suka dapat sticker okay... Hehehe..

So pas school aku saje buat tebiat terus drive ke Hutan Rekreasi bawak anak2 naik Buggy Ride.. Buggy ni RM18 per ride.. Saje nak bagi anak2 happy... Qila kan suka naik toot toot..
Muka excited kami.....
Ariq agak heran at first... Mamat ni half way dah tertidur okay.. Nampak sangat macam bosan.. Buggy ni slow gilaaaa... Hahahahaha...

Tapi, menyesal siot aku naik benda alah ni.. Dahle jalan macam kura2.. Tatau lak aku kena masuk sampai dalam hutan!! Scaryyyyyyyyyyyyy siot.. Dahle sunyi sepi. Kalau kena rompak pun takde sape tahu.. Dahle tu half way tu ujan rintik2 turun.. Hujan panas lak tu!! Dahle buggy ni takleh nak pecut! Tensyennnnnnn campur takot weeyyyyy...
Scary kan jalan dalam hutan ni sunyi... Takot aku tapi aku buat2 bodo dan terus ngomel2 dgn anak2 aku supaya diorg tak rasa takot...
Seram ko.... Sunyiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii... Langsung takde orang awam!! Kalaule hantu lalu ni, mmg aku anak2 beranak lari lintang pukang wey... Tak sempat nak baca satu hape pon.. Dahle tghari buta ni wey.... Huhuhu..
Qila diam je... Sekali sekala baru dia bukak mulut..
Bila dah sampai area sini baru aku lega sket sebab terang dan ade lah jugak org.. Tapi bila nak pusing balik utk hantar Buggy, pun sunyiiiiiiiiiiiiiiiiiii gelita okay... Adoyaiii.. Menyesal siot naik ni.. Dahle half way tu ujan panas!! Rasanye sbb ni kot anak2 aku terus demam dan batuk teruk! Adush.....

Sekian..

**Tule Marsha... Lain kali jangan terlalu jadi independent sangat sampai dalam utan pun kau nak bawak anak2 ko masuk... Cis! Tobat nasuha siot.. Tanak aku gi sana lagi.... Chhoooooooyyyyyy!!~

6 ulasan:

sw33tdarling.com berkata...

aiyooohh... mmg scary ler...!

littlehumblelynn berkata...

mungkin kot..kata org2 tua keteguran..kita x nampak kan!seriously,masi\h percaya jugak!!

iBu ZulFaQar RayYaN berkata...

huhu..tapi kalau ada ramai org meriah la kot nak motot itu

Mea Myra berkata...

heluu... ni yg kat melaka tu ke? that day pegi bawak scha n her cousie kat melaka wonderland nak balik tu lali kat tmn botani.. ade buggy mcm ni.. ke salah tempat.. hehe baru plan kalau balik kg lagi nak bawak scha.. tapi hutan mcm tu ke? ke ni tempat lain? hehe

Marsha~ berkata...

betul le tu.. kat area botanikal tu.. tapi kalau gi dgn hubby ok takpe...asal ade org laki teman tak bahaya pon.. hehehe

Aida berkata...

best jugak masuk hutan tu .. lama dah tak pegi .. nanti balik melaka bley lah jenjalan kat situ .. tp kena pegi ramai lah .. baru best kan ..