Ahad, Oktober 03, 2010

Tetiba Ariq demam dan yak yak manja

Sejak malam tadi hingga subuh tadi, dua tiga kali Ariq yak... Tak banyak just busuk gila dan cair lah... (cis dah namapun taik mmgle busuk!)

Dan pagi tadi masa bangun tidur, aku rasa kepala dia.. Panasnyeehhh.. Terus rendamkan dia dalam tub.. Suka sangat dia sbb awal betul dapat main air pagi ni... Aku siap2 terus bawak dia gi klinik.... Aku suspect mesti sbb cirit birit tu kan... Sbbnya semalam petang dia ade makan 2 3 helai maggi yg aku masak.. Aku gi just berdua dgn Ariq...

Tapi bila je sampai klinik yg claim dia 24hrs tu, boleh pulak doktor takde.. Pukul 9am baru doktor ade.. Sengal btol le klinik ni.. Dah le hari ni sunday, kompem sume klinik yg aku tahu tutup.. Ni aje yg bukak...

So, sementara nak tunggu doktor datang, aku gi lah breakfast kat belakang klinik tu aje...
Sedap gak nasi lemak ni..... Tapi takde selera sangat nak makan sbb entahle....... Rasa bosan nak kunyah.. Kalau Bi ade boleh dia tolong kunyahkan.. Buwekkkkkkk..
Layuuuuuuuuu je mata Ariq.. Tapi dia mmg mcm ni le... Ngantukkkkk je muka dia kalau duduk dlm stroller, carseat ataupun basikal.. Hehehehehe... Dia suka layan view.. Tu ninit baru tu.... Tetap hijaaaauuu... Nguehehehehehe... Qila bengkekkkk je adik dia dapat ninit baru.. Siap nak pinjam.. Mana bleeeehhhh.. Kang dia gi isap plak kang..

Masa jumpa doktor, demam Ariq tak kuat.. Just 37.2 .. Doktor tu india kot sbb gelap & banyak bulu.. Masa nak 'tembak' dahi, Ariq bleh pulak malu2 kucing then geleng2 kepala... Hahahaha... Sampai kena pegang kepala dia ok nak dapatkan bacaan.. Pastu bukan tahu duduk diam.. Dia gi diri pastu gi tarik bulu tangan doktor tu.. Pastu dia mengaum macam anak tiger... Kot dia ingat doktor tu berbulu, dia pun mengaum.. Nguahahaha..

Doktor tu suka dgn Ariq.. Dia kata Ariq active tak macam budak sakit pon.. Gelak je dia bila Ariq tarik bulu dia.. Nasib baik baca 37.2, kalau tak mesti dia kata apelah anak active tak demam pun sibuk nak dtg cek doktor... :P One thing aku suka dtg sini sbb doktor dia semua OK.. Kecuali staff dialah...

Pastu aku gi Tesco hajat hati nak cari diapers siang Ariq tapi kau nak tahu berapa harga huggies merah tu? RM52.40!! Paler hotak.. Baik pakai mamipokok siang malam,, Ape punye mahal daaaaaa... Kalau aku jutawan pun tak hingin aku nak beli.. Cit!

Sudahnye terbeli lagi benda2 ngarut termasuk toys anak2, tracksuit, pencil case, clip fan, serta stapler color HIJAU lagi.. Lalalalalalala...
Ini budak tidur dengan gaya bibir angelina jolie.. Tetiap hari dapat toys baru taw... Upah supaya cepat sembuh...

Macam biasa, sampai je rumah toys sume jadi hak milik kakak... Qila siap tanye, ni ape ni Mummy?? Kenapa telefon ni macam ni????

Yele.. Dia mana pernah jumpa telefon pusing2 nombor macam tu daaa...

Sama macam bila dia nampak gambar Daddy dia dukung kak aisyah & kak amirah masa kecik..

Dia tanye nenek, "Macam mana Daddy ni nenek?? Macam mana ni???? Macam mana Daddy dukung kaka aisyah ni??" Sambil ciom2 gambar tu.. Hehehehe.. Dia pelik kenapa Daddy dukung org lain tak dukung dia..

Dan pagi tadi, masa Mama buatkan dia air ribena, dia sengih sambil cakap "Kelassssssssss nenek!"

Actually aku tatau mana dia belajar tp pas kenkawan facebook tadi komen kat status aku kata itu dr iklan ribena terus aku rasa, alaaaahhhaaaiii anak Mummy ni.. Tang tu lajuuuuuuuuu je belajar.. Mummy suruh baca books kemain liat!

"Kakak ni asyikkkkk le main aje tau.. Cubalah baca books ke.. Color2 ke...." Terus dia cebik then masuk bilik bukak surah yassin then buat2 baca!

Ko tengok ko tengok.....! Aku suruh baca books dia gi baca yassin pulok! Melawan! Haippp!

5 ulasan:

Lelord berkata...

ekekekek good2 baca yassin..ok la tu dr dia nak bc komik ntah hape2

dila~noor berkata...

hahaha..taktau nak komen tang mane..
1stly mmg kelako gile ariq tarik bulu tangan doktor..
pastu Qila bace yaasin plak dah.haha

bijak..bijak =)

ni mmg btl2 mabuk ijau skrg eh mummy die =)

Ummi berkata...

hahahahah!!hadoii..sila datang blog ni kalau tensen lepas tu boleh gelak sorang2..hahahah

mariaariffbaby.com berkata...

marcia...awak ni noti la!!!
ok la qila nak baca yasin..

terus insaf...
:P

Lady of Leisure berkata...

baca yasin bagusnya hehe sejuk perut ibu ngandung hehe