Khamis, Oktober 14, 2010

Tetiba aku dapat idea..

Petang tadi lepas borak ngn kawan lama aku, tetiba terasa nak gi short vacation bersama keluarga..... Hermmm..

Biaselah aku ni kalau nakkan barang or nak buat sesuatu, mesti naaaaaaaaaaaak buat sekarang jugak.. Takleh nak tangguh2... :P

Aku terus plan nak gi vacation, tapi tanak dalam Malaysia.. At least ke Indon atau Thailand sebabnya, Qila haritu ngomel2 cakap nak naik aeroplane.. Ariq lak mmg tak pernah naik so, kemana ye nak gi???

Janganlah suggest ke negara2 matawang tinggi.... Rome ke Milan ke kaaaaaannn.. Tu kenalah tunggu Bi dapat bonus lah kan... :P Aku nak gi dekat2 je.. Namapun short vacation kan....

Dalam paler hotak aku ni mmg aku rinduuuuuuuu sangat nak ke Indon.. Dulu masa memuda selalu backpack dengan kenkwn.. Gi Indon lah, Thailand laaah.. Best sangat.. Amik gambar, shopping mcm org gila... Lepak... Gosip... Gi spa.. Haih....

Tapi kemana ye sesuai nak bawak anak2.. Bukan shoppinglah, just nak lepak jalan dan AMBIL GAMBAR tentunya...

Tempat yang tak sesak mcm Bandung tu... Tempat yang bersih macam Chiang Mai.... Kalau boleh aku nak lah gi tempat yang aku tak pernah gi lagi.. Dan selesa nak bawak anak2 relax.. Bukan tpt shopping ye.. Sian anak2 nak layan mak bapak shopping...

Hermmm... Mana ye???

Aku plan nak gi September 2011.. Next cuti Bi adelah Januari-Februari 2011.. Tak sempat kot nak plan sbb dah suntuk sangat.. Aku pun belum tanye Bi lagi.. InsyaAllah, pastu baru Bi cuti balik dalam September-Oktober 2011.. Aku rasa bulan tu mmg sesuai... Aku pun plan nak ngandung time tu.. So baby nanti kuar dalam May 2012.. Nguehehehehehe.. Cun ar sbb masa tu Qila dah genap2 berumur 4 tahun dan Ariq 2 thn setengah... OK lah tu kan???

Gedik tak dah siap kira semua.. Aku mmg dah plan nak ade baby lagi dalam 2012... Lantak ar trauma beranak tak hilang lagi.. Alaaa.. Sakit kejap je... :P

Mesti best kan gi holiday time tu.. Ariq pun dah pandai jalan.. Aku dan Bi ada sorang satu dslr.. Mesti best gila shooting sana sini.. Mesti berebut lenses.. :P

Iskkk.. Tak sabar pulak... Tadi baru cek website MAS dan Airasia.. Booking untuk September still tutup.. Bengap.. Saje je nak spoiled mood aku ni ha... Hehehe..

Tapi nak kemana ek?? Yang selesa... Yang cantik.... Yang tak panas.. Hehehehe.... Bi dulu pernah ajak ke HongKong tp aku mcm takde selera nak kesana.. Untuk shopping boleh lah kot.. Aku lebih prefer tempat2 yang unik mcm kat Indon... Santai... Tapi tatau nak kemana...

Herrrrrrrrmmmmmmm... U ols... Bagile cadangan... ;)


17 ulasan:

Lady of Leisure berkata...

antara yang cantik, dekat(about 5 jam) dan tak panas, jepun or australia pun cam best gak hehe.. bali pun sangat best kan.. semua tpt2 tu i tak penah gi lagi, tapi teringinnnn sgt.. :)

izzahazfar berkata...

kak,
zah dah g hong kong...
best apa bawa anak2...

mmg kira mabales kalo akak g disneyland,ocean park bagai tu...mcm2 aktivti kat sana..

bilik,transport sumer murah..cuma makanan halal je...mahal sikit..tp nak cari nasih senang..hehehe...

zah pun nak kesana sekali lagi..best tak terkira..

oh ye..g hongkong duit tak habis byk..sbb pada zah tak dela nak shopping sgt..tp kalo g indon..sah2 duit zzah habis..hahhaa

anak 2012?emm...bagus2...zah pun rancang 2012...

mariaariffbaby.com berkata...

Singapore - Universal Studuio (hahahahha, dekat giler..tak besh kan!)

Hong Kong - My cousin dah p HK...dia kata mmg besh..lagi2 kat sana ada Disneyland!

Hope kami sefamili pun dapat jejak kaki sana (Universal Studio & Disneyland HK)

Wah..baby 2012? Itu mmg plan kita gak..sebab mmg nak jarak kan baby semua 2 tahun (huhuhuhu, baby dalam perut ni belum nak kuar..mak dia dah sibuk plan baby 2012!) :P

Ena Mazly berkata...

hmmm, hong kong ok kot... leh g disneyland... tak pun g gold coast.. tu pun best...

tak sabar plak nak tunggu baby 2012 lah... ekekkeke..

Marsha~ berkata...

yeke HK best?? haritu tgk mawi gi sana mcm tak best je...tulah tang makan halal yg susah sbb dahle bwk budak2 tu.. hermm.. sy dulu pernah gi beijing, kat sana katanye restoran halal tp dalam sup dia letak arak nak kasi sedap. bagi diorg halal tu asal takde babi tapi arak halal.. hahah

elya ezrin berkata...

kak, saya baru balik honeymoon kat bandung. sy x shopping sgt, gi jalan2 kat tanah tinggi kat bandung. hotel yg saya stay mmg best, sesuai utk family. siap ada xtvt mcm mancing ikan, ade garden sayur, bleh naik poney, swimming pool, boleh gi strawberry farm, ala2 cameron tp bleh naik aeroplane,hehe. bilik pun cantik, konsep banglo dlm taman. akak google hotel puteri gunung, lembang, bandung. klau nak shopping pun ok,lbih kurg stgah jam dari bandar, kat sane kan byk factory outlet, baju2 casual utk adult & children byk sgt, yg branded tpi rejected, tpi x nmpak pun ape yg direjectnye,hehe. klau berkenan, akak boleh emel sy, sy boleh tlong arrange, dpat murah sikit,insyallah. dh jadi mcm agen lak, hehe.
elez_1905@yahoo.com

littlehumblelynn berkata...

marsha

aku rasa kalo tpt yg dekat & bukan utk shopping ..BALI will be the best choice,,lepak aje..

Marsha~ berkata...

bandung sesak lah.. takut dan kesian kat budak2.. sana kat macet 24hrs... hermmm..... sy pernah gi dulu, macet, hujan lebat.. perggghh.. tak sanggup wooo.. BALI dan HK akan diconsider.. hehehe,,

btw, thanx banyak2 ye elya!~

Tanpa Nama berkata...

marsha..

kalau nak naik kapalterbang..
pergi jerlah sabah ..
kat sana pantainya cantik dan bersih.

atau langkawi pun okay..
tak semestinya dalam negeri kita tak menarik..masih banyak tempat yang kita belum pergi pun.



p/s: nota kaki tangan.

haiii tak paham aku..orang indon nak datang sini..kita nak pergi indon..konpiusss konpiuss

larikkkk


bebehku

oneyani berkata...

cadangan di tutup!waa tetibe je..hepy dgr akak nk pregnant lagi..ingat lagi akak pernah ckp xnak pregnant dah..

ahaha congrats di atas pengorbanan akak tu..suke sgt bile dgr akak ckp sakit kejap je pon..aish motivasi sungguh!

liza berkata...

bagusnya pn.marsha ni..dah siap kira nak pregnant lagik..huhu..liza ni wafiy sorg jer lagi..dah penat nak plan sorg lagi..asyik timing salah jer..huhu..kalau pg krabi ok gak..ada kawan pg sana..makanan halal senang,pantai cantik n spa sangatlaa murah..hurmmm,kalau ada duit banyak..teringinya nak gi gold coast..bilalaa dapat kesana.

Marsha~ berkata...

bebehku... aku suka indon sebab keseniannye nyah... sana ade banyak pergunungan... ade banyak tpt2 unik..brg pun murah..

tp kalau banyak duit.. boleh je gi sabah lepas balik dr indon.. heheheheheh.. tp dalam mimpi jelah.. hahaha

Marsha~ berkata...

bebehku... aku suka indon sebab keseniannye nyah... sana ade banyak pergunungan... ade banyak tpt2 unik..brg pun murah..

tp kalau banyak duit.. boleh je gi sabah lepas balik dr indon.. heheheheheh.. tp dalam mimpi jelah.. hahaha

Mama Qiestina berkata...

salam mummy qila + ariq,

esok kalo free maila datang mamam-mamam bufday pawtay kat umah qies.bawak ariq n qila sekali..jalan-jalan :)

kalo nak pegi, give emel adress eh.kang yat emel alamat.

Qimie berkata...

hmmph... bila nak lawat aku? hahahaha...

But kalo ada anak, HK disneyland is good enough.

sw33tdarling berkata...

huwaaaa lamanya tak bercuti ngan familyyy.....

Maslina Rosdiana berkata...

Salam Kak Marsha,

Gi Singapore - Universal Studio...best giler macam kat US...hehehe...okay,selamat bercuti dan buat anak yer...