Ahad, Oktober 31, 2010

Sempena 15 tahun ulangtahun percintaan kami (part 5)

Hollaaaaa....

Heuheuheuheuheu... Sepatutnye seminggu 2 kali aku akan update pasal ni tapi almost lupe lah plak... Hari ni hari sabtu, sabtu yang tenang..... Takde agenda kebizian melampau mcm last week.. Hermm.. So bolehlah update blog.. :)

Berbalik pada entry sblm ni.. Kisah aku yang dah ada bf baru dan Bi yang ntah kemana tu.. Seriously, aku terus lost contact dgn dia.. Agak lama jugakle... So sepanjang aku off dengan dia tu, yes mmg aku ada bf baru.. Budak Sg Buluh.. Hehehehe.. Takyah ar nak sebut pasal dia.. Kronies mesti tgh dok bantai gelakkan aku ni.. Takpun diorg sgt2 horror adekah aku akan ceritakan semuanya A to Z atas ape yang berlaku???

Tentu tidak u olsss.. Banyak hati yang perlu aku jaga terutamanya hati suami aku iaitu Bi.... Kalau aku reveal semua, kecik nanti hati dia.. Ngeee.. Ni pun mesti ala2 sentap bila tau budak sg buluh tu masuk dlm ini cerita.. Hehehe..

Lagipun semuanya tu dah berlalu dan sangat2 private utk nak cerita semua..

Yang pasti, spjg aku dgn bf baru tu, Bi tak pernah pujuk aku utk kembali pd dia semula.. Adelah pernah sekali dia sms aku konon macam ala2 menyesal dgn ape yg berlaku tp aku tak reply pun sms dia.. Aku pun tatau dia dia kat darat ke, kat laut ke masa tu.. Aku malas nak amik tau sbb aku btol2 bengang dgn dia.. Yang pasti, aku pernah jumpa sekali dua kot dgn dia sblm aku start keje kat KL.. Masa tu dia br sign off, dia nak jumpa aku utk bagi hadiah dari Itali... Utk play safe aku tak jumpa dia personally.. Aku ajak Angela.. Yela aku kena gak jaga hati bf aku masa tu.. Dahle dia cemburu buta.. Aku jumpa Bi pun just singgah umah dia utk amik barang tu pastu aku blah.. Aku ingat lagi, dia bagi lampu tido bentuk menara Pisa, dia juga pernah bagi baju Hard Rock Cobe color pink..

Aku jalani hidup macam biasa.. Keje kat KL.. Sesekali aku gi kuar holiday ke Thai dgn kwn2 baik aku.. Masa tu adelah kot aku gi jumpa Bi utk pinjam backpack dia.. Ke dia yg offer ek?? Aku tak ingat... Yang pasti masa tu kitaorg just kawan je... Call pun adelah 3 bulan sekali.. Aku sibuk dgn keje dan shopping.. Hahahaha.. Life aku masa tu adelah mmg shopping je.. Serious ko.. Duit gaji aku just utk shopping je.. Pas bagi Mama beberapa ratus, lebih tu aku shoppppinggggg je.. Makan pakai tpt tinggal sume bf aku bayar.. Even minyak keta pun dia bayar uols.. Mahu tak heaven.. Dahle masa tu blom ade hutang satu ape pon.. :P
Gila bosan hidup.. Masa tu bosan gila sbb Angela keje kat Melaka.. Jace dah keje Singapore.. Wynn jauh kat Bangi, sekali sekala je kuar dgn dia.. Lagipun aku kan kena ikat dgn bf aku tu... Aku kuar dgn kawan2 aku pun ade limited time.. Pas 2 3 jam mesti nak kena balik umah.. Gi shopping je dia tak marah dan tak kisah nak follow.. Sebagai perempuan, gila ko.. Heaven ar bf kau menyokong hasrat murni hobi kau yg kuat habiskan duit dia kaaannn???? Aku rasa tu sbb no satu kot sbb aku suka dia.... Hehehehehe.. U ols nak kata mak pisau cukur pun mak tak kisah nyah.. Dah bf mak sayang gila babun kat mak.. Rezeki jangan ditolak u ols... :P (Haaa.. Kat sini aku ada bukti eh aku kawen dgn Bi sbb bukan kerana kedudukan dan gaji dia... Jangan melahar aku pilih Bi sebab duit!)

Ohye, aku ingat lagi masa aku dapat offer keje kat Melaka, berpuluh kotak kasut dan handbags aku bawak balik dr KL.. Sampaikan Angela yg tolong aku pindah tu bising.. Dia kata aku gila.. Keta penuh dgn kotak kasut je.. Padahal keje kat KL setahun je.. Barang nak bwk balik mcm 10 tahun.. Hehehehe.. Antara kami 3 org kawan baik, Angela paling kedekut dan jimat.. Jace paling boros.. Aku so-so ajerrr... Ngueheheheheh..

Dan......... Bermula lah detik baru dalam hidup aku bila aku bertunang pada tarikh anniversary aku dan Bi, iaitu pada 29 November 2003.. Ofcozlah korang tau jawapannya.... Aku tidak bertunang dengan Bi... Tidak sama sekali u ols...

Aku bertunang dgn bf aku tu le... Masa tu aku tak fikir panjang... Yang aku tau, baik aku terima je org yang betul2 sayang kat aku dr aku menunggu dan berharap dgn org yang aku tak tahu sama ada dia sayangkan aku atau tidak.. Idea nak bertunang dan kawen ni dr family bf aku sbb dia pernah kecewa sblm ni sbb tak jadi tunnag dgn gf dia yg dia kenal dah bertahun2.. So, tanak pisang berbuah 2 kali, so diaorg paksa tunang dan kawen cecepat....

Aku tak tahu apa yang buat aku boleh setuju untuk bertunang tu.. Jelas masa tu aku betul2 belum bersedia sebab aku tak puas enjoy lagi.. Family bf aku agak warak dan naif.. Mampuke aku hidup dengan mereka?? Adekah masa tu sebab Bi dah ade gf, aku tak ingat.. Yang pasti masa aku kat KL tu, Bi ada add aku kat akaun Myspace dia..... Aku ternampak sesuatu petunjuk kat situ yg mengatakan yang Bi skrg happy dgn life dia tanpa aku, so aku pun move a step a head...

So, aku pun bertunang la.. Tapi Mama tu, awal2 dia macam tak suka.. Dia kutuk2 aku time bertunang tu.. Dia kata aku tak cantiklah, tunang aku tu tak sesuai dgn aku lah... Bla bla bla.. Bagi aku so what?? Hehehe..

Selepas itu, bermulalah episod baru  dalam hidup aku dan aku sbg tunangan orang... Dia makin sayang pada aku dan makin banyak aku shopping... Hahahahahaha... Tapi spjg aku bertunang dgn mamat tu... Banyak sgt dugaan melanda.. Kami kerap sangat bertelagah even kerana benda kecil.. Dia sangat2 cemburu dgn segala lelaki yg ada kat keliling aku.. Mcm aku cerita kat korang, masa aku kat UKM dulu aku bergaul dgn pelbagai lapisan orang tak kira laki dan perempuan.. So pas grade mmg aku ade ramai sgt kawan.. Yang jantan gagah lain, yang anak2 ikan lain, yang separa alam lain.. Haaa... Tapi aku rasa mostly kawan2 aku laki kot.. Kawan2 baik aku gak ramai yg laki sbb diorg ni senang. Takkan jeles kau kalau shopping lebih sket.. Takkan jeles kalau kau ade handbags baru.. Heuheuheuheu.. Tu sbb tunang aku tu jadi cemburu sangat... Tensyen doh! Semua calls dan sms aku dia cek.. Adoyaaaiii...

Dah ditakdirkan Tuhan, aku dapat offer keje kat tpt skrg dan aku kembali berpindah ke Melaka... Baruuuuu rasa boleh bernafas sket sebab dia kat KL.. Hermmm... Segala-galanya bermula disitu...

Bermula detik itu, ada benda besar, terlalu besar telah berlaku.......

Korang pernah dengar tak istilah, kalau kita sayangkan sesorang tu, lepaskan dia... Kalau betul dia adalah jodoh kamu, dia akan datang suatu hari nanti dan dia akan jadi milik kamu buat selamanya....

Dan itulah yang berlaku pada hubungan aku dan Bi...

So, mcm mana dengan tunang aku tu??

Next episod pleaseeeeee...

Hehehehehehe..

** Qimie... Ini lebih hebat dari sinetron Indon tau.. Akekekekeke...

19 ulasan:

Lelord berkata...

adoiiiiii

Marsha~ berkata...

hahaha.. pelik aku sape yg komen pepagi buta ni.. rupanye org over the sea... hahahahaha

isya berkata...

akan ku tggguu.... ;)

nanie berkata...

cpt2 update seterusnya marsha...sonok bace.hihiii

ummu luqman berkata...

macam baca novel la weii.. sila, sila, sila sambung.. dah tk sabar nak tau sambungannya.. hehehe..

maya amir berkata...

wokeh..next?tak sabar nak tunggu next entry:)

laila berkata...

wowww sgt heaven dpt shopping!
jeles2 huhu

LIP (^_^) berkata...

sila sambung... :)

liza berkata...

sambung lagi...mmg kalah sinetron ni:)

Lady of Leisure berkata...

wakaka.. ini memang dah jadik telenovela dah ni hehe..sambung ye

Aida berkata...

cepat sambung!! semakin pasrah dah ni .. wakakaka

Marsha~ berkata...

pasraaaaahhh?? hahahaha.. korang takkan takleh agak ending ini cerita?? hahahahahahahahahahahahahaa

dila~noor berkata...

adoi..mcm bc novel lak dah..siap yg last week tak smpt bace leh ulang bace blk br msk part 5 ni..
mmg btl2 kalah sinetron indon dah..wakakaka

FarEast berkata...

alhamdulillah ... semoga sentiasa happy dan selalu kenangkan kenangan manis kalian :)

littlehumblelynn berkata...

marsha

menarik tul ler..cant wait next entry !!

eyza's berkata...

marsha... nanti sambung pastu citer aper jd ngan mamat king control tu...ahahaahah tak sabar nak tgk sambung ke babak yg lain...eheheheheheh

MeL MikaiL berkata...

ala sambung la cepatttt! ngeee

Qimie berkata...

kalo macam tuh ko bikin novel la weh. nnt novel dah laku buat film. ala2 eat,pray, love tuh.. amacam? hahaha

Marsha~ berkata...

hahahahahaahhaa... novel ek?? dulu masa kecik2 aku selalu tulis novel taw, tapi tak pernah habis.. sbb tatau nak buat ending mcm mana.. hahaha