Jumaat, Oktober 22, 2010

Sempena 15 tahun ulangtahun percintaan kami (part 2)

Ok..

Aritu kita cerita pasal gf Bi yang kononnya sama sekolah dengan dia kan??? Aku tak berapa ingat.. Yang aku ingat Bi kononnya kata gf dia tu datang amik result SPM dgn balak baru..... So kononnya Bi frust kat situ.. Hek eleh ape barang nak tunjuk frust depan aku kan??? So aku pun takde hal lah... Petik sekali. 10 datang babe... Tapi aku takdele nak reject dia kan.. Dan tetiba aku rasa mmg dah Bi tu rezeki jodoh aku kot.. Nguehehe.. Aku pun masa tu dah lost contact dengan bf yang aku kenal just beberapa minggu sebelum SPM.. Tu lagi satu.. Actually dah lama kenal tapi aku tak tahu yg selalu berbual dengan aku dalam telefon adelah budak tusyen aku.. Dia menyamar guna nama lain utk kenal dgn aku.. Hahahaha.. Bayangkan betapa hot nya mak time tu.. Nak kenal pun takot ok.. Perlu ke nak menyamar bagai tu kan??

Nguhehehehehe....

So dipendekkan cerita sume tu, bila result SPM kuar, Bi biase ar budak pandai kaaannn.. Harus dia dapat offer belajar dulu dari aku.. Aku punye result SPM ala kadar je so aku pilih untuk sambung amik STPM dari terima masuk Poli yang course nye yang ntah hape-hape tu...

So bermula lah detik perpisahan kamiiii.. Sedih woooo.. Bi dapat offer belajar kat GMI, Cheras.. Aku lak sambung STPM kat Melaka je.. Masa sehari sebelum Bi berangkat ke KL tu aku sedih sangat.. Kitaorg celebrate dan buat farewell party.. Bi siap rakamkan suara dia kat dalam kaset utk aku buat stok penghilang rindu dendam.. Heuheuheuheu.. Ko ada????? Kaset tuuuuuuuuuuuuuu.. Selang seli dengan petikan gitar lagi tu nyaaaaaaaaaahhh.. Tapi ntah mana hilang tak kaset tu... Yele, zaman tu kami belum pakai hp lagi... Sementara Bi belajar kat KL tu, aku dengarle suara dia kat kaset tu nak hilangkan rindu...

Takde maknanye... Next friday tu Bi balik sebab kelas dia sampai Jumaaat je.. Sabtu ahad dia mmg balik ke Melaka nak jumpa aku.. Wakakakakaka.. Sedih nak berpisah mcm takkan jumpa untuk 14 tahun! Poyo jeghs...

Masa tu aku nekad nak belajar bersungguh2... Nak ikut Bi sambung belajar kat KL.. Aku tekad gila2.. Belajar gila2... Dari gemok gedempol, badan gebu gebana.. Bontot tonggek melentik, terus jadi kurus keringgg.. Sebab aku belajar kuat sampai tak cukup tido... Aku bangun pukul 3 pagi untuk study sampai pagi.. Pergghhhh.. Aku pun tatau macam mana aku boleh jadi sekuat itu untuk belajar dengan tekun.. Betapa aku nekad sangat nak sama2 kejar impian nak belajar sama2 dgn Bi kat KL....... Haaa.. Sape kata bebudak sekolah takleh bercinta?? Aku boleh jeghsss... Buktinya aku cemerlang dalam STPM.. Malay best student lagi.. Ko ado???? Result yang cemerlang buat aku dengan pejam mata je dapat tawaran ke UKM.. Course Ekonomi lagik tu.. Gila dekat dengan GMI.. Heuheuheuheuheu.. Gila syurgaaaaaaaaaaaaa...

Tapi sebelum tu, masa Bi kat KL, aku kat Melaka.. Bi mmg every weekends akan balik sini.. Sblm dia dapat motor.. Dia akan ulang alik naik bas.. So masa hari ahad, pagi2 kami akan naik bas bersama ke KL, jalan2 kat KL dan aku akan pulang ke Melaka pada petang hari yg sama.. Esoknye terus gi sekolah macam biasa dan end of the day, dapat result cemerlang... Macam drama kan????? Takde siapa percaya nyaaaaaaaaaaahhh... Mama sangat2 terkejut ok..... Dia kata dengan Bi "Makcik yam pun tatau bila masa dak adik belajar.. Tup tup dia dapat masuk universiti" Itulah kata2 yang keluar dari mulut Mama hari pertama aku mendaftar kat UKM.. Bagi dia aku ni nakal, bodoh, malas belajar... Asyikkkkkkkkkkk bercinta dengan Bi.. Masa tu jugak Mama menerima Bi dengan hati yang terbuka.. Kira dah lulus ar nak buat menantu kaaaannnn...

So, sape kata bercinta zaman ni tak bagus utk pelajaran kau?? Nehi kabi nehi... Tepuk dada tanye selera.. Sepanjang aku bertungkus lumus study tu, Bi banyak bagi support.. Dia carikan buku rujukan.. Kalau dia balik Melaka, time aku sekolah, dia akan masakkan something dan bawak ke sekolah time rehat.. Haaa.. Ko ade?? Heheheh..

Time aku sibuk nak amik exam, lagi ketat dia jaga aku.. Dia gi shopping fresh fruits mcm kiwi ke apple ke suruh aku makan time study malam tu.. Dia belikan aku susu... Pergghh.. Macam2 lagi lah just nak pastikan badan aku fresh utk amik exam.. Masa tu terharu sangat.. Rasa betul2 dihargai..

Masa tu jugakle kami tukar panggilan dari I-You ke Bi-Ling.. Itu semua idea dan kehendak Bi... Dia suruh aku panggil dia baby, dia nak panggil aku darling.. Memula baca surat dia aku memang hiyeeee.. Gelinyeeeeeeeeeehhhh, tapi aku layankan jugak.. Kang dia merajuk lagi susah aku nak pujuk.. So tanak kasi geli sangat, kami pendekkan jadi Bi dan Ling.. Haaaa...

Time tu walau dah jumpa tetiap minggu.. Surat mmg wajib kena kasi ok.. Kena panjang2 minima 4 helai.. Tulis atas kertas wangi2 dan tulisan TANGAN!

Heheheheheheh...

Oooppsss.. Panjang sangat dah ni....

Nantikan episod aku dan Bi bercinta di KL puloksss.. Masa tu adelah masa2 yg sangat2 mencabar bagi kami......

14 ulasan:

Lin berkata...

i pun becinta time study..kena balance study and love life.hehehe..zaman rekod suara dalam kaset,husband i dulu pun buat gitu.tapi feeling kureng la sebab dah ari2 dapat jumpa kat campus.hehehe

ejea aziz berkata...

sangat comelllssss...betul2..kalo betul2 adjust time study mmg ok je kn...rekod suara kt kaset tu paling comellll...hihihih
x sabar2 ni nk tunggu next episod ni...

azura berkata...

lagi lagi...tak cukup ni....we want more!

sw33tdarling.com berkata...

aku tahu kenapa nak kena ada surat gak walaupun dah berjumpa...

time2 nak tido, baca surat dulu seround, baru leh tido...! hahahahaha

laila berkata...

wahhh makin best ni
cepat2 sambung kak!

Qimie berkata...

nk buat drama tak? aku ada kenal producer. hahaha...

liza berkata...

tak sabar menanti sambungan...hehehe

HaninFarshid berkata...

awww...soooo sweet...cepatlah story lagi...hihi! best sangat2...

DaYaH_YaYaH berkata...

kak..so sweet....:))

Tanpa Nama berkata...

ehehehe...no komen...tuh sbb cam baru je kenal rase kan??...walhal mcm2 story ade...dan untuk pengatahuan semua...I masih tulis surat BY-HAND even masa tuh dah belayar dan semua surat2 yg I terima atas kapal masih bersama-sama ngan I atas kapal nie...always with me wherever I go...even dh ade lappy ke HDD ke...memory card ke tapi yg tuh sangat2 bermakna....sekian terima kasih
-BI-

Lelord berkata...

adoiii penat dowh nak tunggu

oneyani berkata...

wah best stdudent tu!cayakah akak sangat cekal hokey


next!!

Aida berkata...

alolo .. sangat indah kenangan korang marsha .. aku ni tertib .. baca ikut peringkat .. okehh .. nak ke bab 3 plak .. hehehe

Marsha~ berkata...

hahaha,.... tertib tu harusssssssssss