Rabu, September 15, 2010

Penat wey takkan nk update sampai raya ke 30???

Perghhh... Muak plak nak upload gambau raya.... Huehuehuehue.... Ni raya kelima.... Aku still kat Melaka a.k.a Klebang.. Umah tercinta.. Belum lagi terniat nak balik umah in law.. Haritu just singgah kejap je.. Jadileee...

So harini turn kawan2 lama aku plak... Time2 macam ni le kan dapat nak jumpa kwn2 lama.... Walaupn kadang2 soalan diorg tu menyakitkan hati tapi aku ni kan sporting... Sporting untuk tidak melenting dan spoiled my day... :P

Hehehehehe..
Mcm biasa, amik gambar anak2 adelah wajib.....
Ni kat umah Erin.. Kat umah Mas aku tak amik gambau sbb beraya dengan pantas.. Anak2 tgh tido dalam keta masa tu.. Buleh? Haritu was ok lah... Sangat panas... Pas beraya aku tinggal anak2 kat umah PIL jap then aku gi cash out kan check yang lamaaaaa ku tungu2 itu.. Ihiks...

Kadang2 kan aku rasa malasssss tau nak jumpa dgn kawan2 lama... Ni bukan kwn2 masa kat U tau, tapi masa kat sekolah menengah dulu... Just kadang2 tu rasa rindu... Rindu nak kenang kenangan lama2 tu.. Tapi bila diorg ni tanye soalan like macam

"Laki kau tak balik keeee???"

"Kesiannnnyeeeeeeeeee hai takde laki"

Aku rasa macam mood aku terus hilang tau.. What the fuck kan???
Tapi tak semua kawan2 lama aku macam tu.... Ade yang lebih open minded... Yang penting anak2 aku happy... Aku puas dan rasa puas dapat happy kan diorg.. Bawak diorg gi beraya, jumpa kawan2 baru... Tanpa Bi pun aku boleh dan mampu buat macam ni...

Aku bukan mcm sesetengah perempuan... Tak boleh hidup tanpa suami.. Tak boleh nak drive sendiri.. Tak boleh nak isi minyak sendiri.... Tak boleh nak berdikari....

Selalunye perempuan jenis macam ni lah yang selalu kuar dialog yang aku tak suka...

"Sanggup kau ek Sha kena tinggal... Isshhh kalau aku le tak sanggup wooooo"

"Issshhh.. Kau sanggup ek balik tido umah mertua berhari2 tanpa laki ko??? Eiiiii... Boringnyeeee... Tak sanggup aku"

Bagus ar kau tak sanggup.. Kalau laki kau punye ajal sampai dulu haaa terkangkang ar kau nak urus anak2 sorg2... Time tu baru kau hingat nak belajar drive keta dan isi minyak keta... Time tulah baru nak belajar guna garmin nak cari jalan gi market... Too late bebeh... TOO LATE!

Tulah.. Kalau aku tanak jumpa kau kata sombong... Dah jumpa mulut kau macam puaka pulak...
Ni je gambau yg aku managed to captured.. Aduhaiiii.. Qila ngamuk2 tanak bergambau... Masa ni laki Erin siap tunjuk rotan kat Qila suruh diam just utk bergambar... Qila dah cuak gila dah.. Tapi pas habis bergambar laki si Erin pujuk Qila balik.... Tapi kau ingat Qila makan pujuk dia?? Dia terus mintak dukung ajak balik... Hahahaha... Dalam hati aku rasa nak lepuk2 je laki si Erin tu... Seumur hidup aku tak pernah aku tunjuk rotan kat anak orang ooooiii.. Gila.......... Nasib baik Qila tak nangis... Anak Mummy kuat macam Mummy kan sayang?????
Ariq jugaaaaaaaaaaaaaaaakkk yang behaved....... Pas bukak suar dalam keta, dapat aircond harusssss buat muka kucing...

Aku rasa entry aku malam ni macam tak best lah... Kalau ade sesape adik beradik kawan2 lama aku yang baca ni, kau terasa ke ape ke.... Pedulik ape aku...

Hati aku jauh lebih kecil dan terasa......

Tapi disebabkan ni hari raya... Takde hal lah..........

Memaafkan orang sebelum tidur adelah perkara paling indah kau perlu lakukan untuk hidup tenang dan gembira............

Cheers!

* Bi...... Ling betul2 rindukan Bi......... Sangat rindu... :(

8 ulasan:

LiAnA berkata...

betul sgt apa yg ko ckp.. bila jd isteri/mak ni kena berani.. tak bleh harapkan laki semata.. takkan sumer bende nk suh laki buatkann..

takpoo.. raya setahun sekali... peduli apo org kata.. janji mak gojes kekeke..

CapT berkata...

bravo la beb.. ko sembur jekk org2 mcm gitu.. wanita terer mcm kite nih memang derg dengki.. see the leg aa.. semua leh buat sendirik maaaaa..

Marsha~ berkata...

btol tu babes... ade sorg sumbody yg aku kenal rapat mmg loving gila masa memula kahwin.. anak dah masuk sekolah menengah laki kawen lain.. dia satu ape tatau sbb selama ni harap laki.. laki dia lak dah tak balik2.. haaa.. skrg hidup menumpang kat umah adik dan dilayan mcm ape.. dah sume harap adik ipar buatkan.. sape tahan...

Wynn Yasser berkata...

sebab tu mak malas nak pegi reunion ngan ex-schoolmate. sumer nak menyebok je.. nak kepochi... hencapppp!!!

Wynn Yasser berkata...

eh, mak lupa.
sesedap orennye tunjuk rotan kat anak orang... tekejut aku nok.. kot ye pon, marah2 sayang lite2 sudahla.. dah budak tu taknak, takkan nak paksa. kalau mak jadik qila, mak trauma tgk rotan nok.

Aida berkata...

lupakan pada suara yg sumbang tu sha .. setiap apa yg kita buat, akan ada balasannya kan .. jadinya bila mr b cuti, hah pulun lah .. berkepit lah sentiasa .. suara sumbang tu bolehhh ?? hahaha

Aida berkata...

geram lah tengok ariq nya pic yg senyum sampai mata tertutup tu .. sila lah hantar masuk peraduan .. comellllll

littlehumblelynn berkata...

yes,suami dok dekat 24jam ada..saya rasa sbg seorg isteri xleh lepas sumer keja suami yg wat..kena belajar berdikari..1 hari x tau kot suami x panjang umur..kena hadap sendri jugak..