Selasa, September 14, 2010

Malam raya

Lantak ar dah raya kelima baru nak update cerita malam raya... Lantak ar kan.. Sape suruh line celcom kat Muar macam haram... :P

Raya tahun ni mcm erkkk takde nak rasa ape2 excited sangat sebab Bi takde... Tapi Bi tetap 'hadir' bersama walaupun hanya di corong talian telefon yg jauh beribu batu.. 26minit utk 20USD.. Ok sangat lah tu kan... Thanx Bi kerana sentiasa call dan email Ling kat sini....
Ni kisah malam raya... Semua pelita ni Bi yang beli tahun lepas.... Masih elok utk diguna.. Memang kami beli then bawak balik kampung.. Halaman kampung lebih luas dan cantik utk pacak pelita... Nak2 kampung aku ni... Lorong masuk tu kiri kanan pacak pelita.. Sangat best... So, dah pasang pelita tak jantan le kan kalau tak main mercun dan bunga api... Heheheh.. Kalau korang nak tahu, tahun lepas Bi habis ratusan ringgit utk beli mercun dan bunga api... Tahun ni adik aku pulak yg berhabisan... Aku just beli bunga api utk Qila tp anak2 cousins aku tumpang sekaki....
Kecoh wooooo.. Masa ni lepas waktu berbuka... Berbuka kat kampung mmg kecoh.. Dah ke belum dah ke belum.. Berebut cawan dan piring.. Hahahaha.. Sape minum air dulu tak makan kurma harus kena herdik.. Kahkahkah.. Kecoh wooorrr...
Yang pasti ini raya pertama untuk Ariq Isyraf... Yg ketiga untuk A'qila Izzara........ Raya dengan dua anak kecil tanpa suami agak santai... Yele, kau cuma perlu siapkan dua anak.. Tanpa perlu memikirkan, mana-butang-baju-laki-kesayangan serta sampinnya-yang-ntah-mana-dia-letak-sebab-dia-pun-lupaaaa... Hehehehe..

Sangat santai sebab aku boleh tido dan lepak 24hrs dan raya ikut suka ati aku mana nak raya tanpa perlu fikir dan ikut jadual Bi... Best gak tu...

So sape kata raya tanpa laki adelah derita???? Takde ponnnnnnnnnnnnnn.... :P
Hehehehe.. Yang pasti, walau tanpa Bi... Ada ramai lagi yg amik berat dan care pasal aku dan anak2.. Dapat layanan pun over dr biasa.. Dapat port tido pun special dr org lain... Heaven kooo.. Tak kena buat keje ape pun.. Duduk kangkang tgk TV sambil tidokan anak.. Lain2 sume serah pada bibik.. Heaven lagi....
Hehehehe.. Ini kisah malam raya... Entah kenapa aku (ter)tido awal sebab letih puasa... Cousins sume gi outing gi bazar ramadhan jalan2 shopping last minit punye.. Tapi aku pun tak sanggup nak tinggalkan Ariq dan Qila sbb diorg tido seawal 8.30pm..

TV pun tak tengok... Rugi betul lah..

4 ulasan:

HaninFarshid berkata...

hik!!hik! lawaklah marsha :)

samalah kiter...main bunga api and mercun malam raya...tapi hanin tak main kat kampung ler....hanin letupkan kat bandar...hahah! terkejut neighbour2 semua :P

as usual,aqila and ariq memang cute ;)

slamat hari raya :)

Elyn berkata...

kat taman umah aku nak dgr mercun pun ssh. apasal ek?? polis kaw2 jaga kot. tp kt kg sure meriah kan bunyik2 ni!!

iBu ZulFaQar RayYaN berkata...

baju ariq sama dgn baju ayern..:)

Aida berkata...

tu lah tu .. kalau dah berkumpul pasti akan berebut segalanya .. tp marsha gak yg best .. segala nya di beri laluan karpet merah .. ;p