Isnin, September 27, 2010

Kakak sayannggggggg adik...

Aku tahu dia sangat sayangkan adiknya, tapi errrkkk macam mana nak cakap eh.. Sayang tapi dgn cara yg sangat kasar.. Kalau dia peluk, dia akan peluk sekuat ada.. Kalau dia tolak, sampai melantun adik dia.... Kalau dia ciom, sampai lemas... 24hrs kena perhatikan.. Kalau tak, habis dikudakan adik dia...

Tapi bila adik dia menangis, dia lah yang akan memujuk.. Dalam masa yang sama, dia tekan perut adik dia.. Bukan sengaja tapi macam tak sengaja... Tapi kadang2 macam sengaja... Haih....
Aku suruh dia posing dengan adik. Dia terus peluk tengkok adik dia.. Kau tengok.. Sampai bengot muka Ariq kena grip.. Tu kanan kanan Ariq tengah tahan badan pakai sofa.. Kalau tak mmg dia terbenam kat ketiak Qila... Huehuehue... Manis kan senyuman Qilaaa.. Nampak Ariq menahan sporting... Hanya Tuhan yang tahu betapa aku sayang dua insan comel ini... Nyawa aku.. Harta aku dunia dan akhirat....

Walaupun perempuan lahar tu kata A'qila hitam.. Bagi aku (dan suami), A'qila adelah gadis nakal yg paling cantik dan comel yang pernah aku jumpa seumur hidup!..... Yang penting dia adelah darah daging aku... Bukan anak orang lain yang aku anggap sebagai anakku.. Macam perempuan lahar tu...

Tak kisahle hitam ke... Hijau keee.. Yang penting dia ANAK AKU.. Sihat walafiat, bijak dan baik budi pekerti.. Tak macam anak (angkat) anak perempuan lahar itu... Suka rampas barang anak2 org lain.........
Hehehehe... Tetap memeluk adik dia dengan erat.. Aku tahu, dia terlalu sayang pada adiknya.. Bila anak perempuan lahar tu amik ninit Ariq, Qila dengan pantas mengambilnya semula dan berkata "Ni ninit adik laaaaahhh"

Bila bibik memapah Ariq berjalan jauh darinya... Dia panggil bibik dan Ariq kembali duduk dekat dengan Mummy... "Sini.. Sini.. Jangan jauh2 dik...."

Sangat bertanggungjawap kan???? Sangat protective.. Siapa berani kacau adik??? Tentu kalian akan dimarahi Qila.... Dia boleh jadi anak yang paling manja.. Pada masa yang sama boleh menjadi kakak yg paling garang di dunia...

Walaupun dia selalu lepuk adik dia... Selalu smackdown adik dia.. Tonjol paler adik dia... Marah bila adik main toys dia, tapi aku tahu... Dia terlalu sayangkan adik dia yang satu itu..

Walaupun dia hitam.............

Tetapi dia sangat bijak....
Tengok... Ni bukan diaper Qila.. Diaper brand ni mmg ade banyak kat umah... Opismate aku bagi pada Qila buat dipakaikan pada teddy bear dia.. Pas beberapa jam pakai, Qila claim bear dia dah kencing atau berak... Pas 'cuci' berak bear, Qila akan gantikan dengan diaper baru... Diaper yg 'sudah' kotor dia akan lipat kemas2 dan bungkuskan begini.. Then buang dalam bakul sampah!

Hey pompuan lahar.. Anak kau mampu nak buat macam ni????? Nan adoooooo.. Walaupun anak kau PUTIH MACAM KAPAS!!!

Anak kau tahu pegang pensil dengan betul ketika umur 8 bulan??!

Anak kau tahu memakai shoes sendiri dengan betul kiri dan kanan ketika usia 1 tahun????!!!

Anak kau tahu bezakan jenis & warna kereta (malaysia) pada usia 2 tahun???!!

Nan adoooooo....

Putih melepak aje tak guna bro....

Sekian.....

15 ulasan:

Lelord berkata...

clap2 to qila....
g mampos la org nak kata nak ko itam ke ape..aku pun pantang kalau org nak kata anak aku...wapun dak kenit aku tu gg beso cam dinosour, tp tu la penyeri dowh

AZLYA AZLIYATIE.......... berkata...

dia sebenarnya jelous tue...apa peduli marsha yg penting anak sendiri...hee...

laila berkata...

eleh org jeles camtu la
Qila n Ariq sgt cute n bijak

Ealyie berkata...

fedulikkkkkkk je nyah ngan perangai2 haram org cenggitu.. makin ko layan , makin ko sakit hati..
nyah kan jegh dia dr ingatan ko.. baik ingat laki ngan anak2 ko je udahhh.. huh!!

tah tang mana la itamnya Qila nie.. pelik aku.. bijik mata cap apa aa dia pakai nyah?? ahahahaha...

iBu ZulFaQar RayYaN berkata...

mana ada hitam?????dia buta warna tuh.......rocky pulak org selalu tanya,kenapa ayern putih?kau hitam,laki kau takle putih....peduli apa,anak aku hitam ke putih ke,tuh anak aku.kalau andai kata rocky ada anak warna purple,tuh tetap anak kita kan.....bodohla org tuhhh :(a

Marsha~ berkata...

yele, kalau dia kata "eh qila ni gelap sikit ek dr ariq" mmgle boleh terima sbb berlapik.. ini tak.. kat openhouse dia gi jerit "Eii.. Makin lama makin hitam! Main panas eh?"

Sentaaaaaaaaapp!!

m@y berkata...

Pompuan tu buta ke apa?Qila itam?huhuhu..jeles la tu xde anak sendiri.Kakak mmg sayang adik..yaya ni walo dia lepuk cane pun adik dia bila org nak amik tau lak merambu air mata keluar x bg..huhuhu..

Lin berkata...

hm..camnela esok kalau ada nak ke-2.sara sayang adik dia camni gakla kot kan..hehe..tapi bila tgk dia lasak skrg, buat kena pk beribu kali lak..haish..

qila comel..tak kisahla warna kulit anak kita apa sekalipun. kita je tau betapa sayangnya kita kat anak kita.

Ummi berkata...

UIHH..SAPELA PMPUAN TU..TAK BAIK TAU CAKAP GITU...

**sHiKinn** berkata...

hehe..sama la ngn anak saya..abang long slalu kacau adik..tp sbnrnya dia sgggt syyg kn adiknya..kalo orang buat2 nk amik adik, dia tak bagi..pastu kan klu nk tido mesti gentel tgn adik dulu br la dpt tido..
ish mana ada hitam anak awk..putih jer..anak sy lg gelap.hahaha.tp sy sgt sygkn anak sy..ngeh ngeh ngeh..

gee ryder berkata...

qila mmg pandai kan qila :)

anak org tu putih jer lebih tp tak comel hiks

littlehumblelynn berkata...

marsha

jangan layan org GILA macam tuh...!!sgt impressed dpt tau QILA boleh pakai kasut umur 1 tahun..anak aku x ado ler..!!

Marsha~ berkata...

petua utk anak cepat pandai pakai kasut :- dulu seminggu seblm sethn, dia dah pandai jalan.. Sy belikan Crocs dan jibbitz.. sebelah kiri jibbitz flower, sebelah kanan jibbitz butterfly so dia dapat bezakan mana kiri dan kanan sbb ade 'penanda'.. seminggu dua pastu, dia terer dah.. so automatik shoes lain dia boleh tahu sendiri mana kiri dan mana kanan.. beli shoes jenis pelekat so senang dia nak sarung dan bukak sendiri.. ambil masa bila nak keluar utk tunggu dia sarung shoes so lama2 dia pandaile.. ;)

LiAnA berkata...

ko gaduh pasal kutuk anak gelap.. aku pulak org dok kutuk anak aku besarr.. siap ckp depan org.. ehh berat anak ko ni mcm umur budak sekolah rendah... kalau ko nk jwb apa?? aku rasa nk tumbuk je muka dia..

DYLA berkata...

alamak marsha,... teruk jugak ayat member yg mengutuk tu. dia memang jenis ckp lepas la tu...