Rabu, September 22, 2010

Gambau raya yg sipi2 basi..

Gambar dah hampir basi.. Tak ingat raya ke berapa yang pasti hari tu ade 3 openhouse dan satu wedding.. Perghhhhhhhhhhh!!! Malam pulak in laws datang rumah, nak prepair masak lagi... Perrrrrrrrrrrrrggghhhh!!! Fitam aku nyah oiii...
Meh tengok gambar anak bujang aku ni ha..... Rambut dia dah panjang.. Aku tatau mcm mana nak potong.. Dia bukan reti duduk diam.. Qila dulu mana ade mcm ni ha punye menggeletis... Cit! Saje aku kasi belah tengah nak tgk muka nerd dia.. Korang mcm mana potong rambut anak usia 10 bulan?? Hantar saloon ka?????
Bukti aritu adelah panas membahang... Ariq tunggu Mummy, nenek dan kakak makan sambil bukak baju.. Padehal atas khemah tu ade kipas bukan main laju.. Angin yg lalu adelah angin yg panas... Nyesal tak bawah kipas portable..
Dia ni baru bangun tido.. tu yg blur semacam.. Kalau dia tak tido aku mmg tak kuasa nak sorong stroller.. Nasib baik kawasan umah ni luas...
Hahahaha.. Geram btol aku nengok Qila posing mcm ni taw.. Bukan main suka dia makan kopok lekor kat mana2 open house...
Siap tunjuk best tu...
Ni Husna.. Sepupu aku.. Anak mak busu aku belah arwah abah....

Satu je aku nak cite kat sini.. Dulu aku pernah cerita pasal abang dia dulu....

Cuba kau tgk senyuman dia.. Tulus ikhlas kan.. Dari senyuman dan cahaya dari mata dia kau boleh tau peribadi dia macam mana.... Sejukkk hati memandang.. Dia sayang sangat A'qila.. Kalau dia balik Melaka, mesti nak jumpa dan main2 dgn Qila.. Dia ni dalam darjah 2 atau 3 kot..

Cara dia layan Qila, Ariq.. Aduhaaaiiii.. Sangat2 lembut dan motherly.. Bukan dia soranglah.. Semua adik beradik dia begitu.. Mereka semua anak2 yg sangat baik pernah aku jumpa seumur hidup aku.. Sangat taat pd ibu bapa, sgt rajin, loving, peramah, baik, sweet dan bahagialah bila aku tgk family mak busu aku tu... Dan aku sgt kagum cara dia didik anak2 dia.. Padehal dia tak kerja dan pak busu keje as polis aje.. Selalu aku nak tanye mak busu mcm mana ek cara dia 'jinakkan' anak2 dia.. Aku nak tanye tapi maluuu.. Dan tak berkesempatan.. Padehal, anak2 dia sume lahir rapat2.... Utk pengetahuan korang, mak busu dan pak busu aku tidak garang.. Tidak pernah tinggi suara dgn anak2 dia.. Maybe itu salah satu petuanya kot...

Cume pernah jugakle pak busu borak2 dgn Bi, dulu diorg hidup susah sbb takde transport nak balik kampung sbb pak busu keje kat KL.. Dengan gaji polis yang sederhana, anak kecik2.. Dia kumpul duit rm20 sebulan, dah cukup duit dia dan family naik bas ramai2 balik Melaka..

Dia kata, macam mana susah pun kita ni, duit akan jadi berkat bila ingat org tua kat kampung.. Sayu hati aku dengar... Kita yg ada transport 2 3 ni belum tentu senang hati nak balik kampung jengok org tua.. Ye tak??

To tu dulu lah.. Skrg ni diorg dah senang dah... ;)

Nantilah aku sambung cerita...

Daaaa....

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

marsha,

boleh cakap kat hanin tak, kenapa kita org ni tak boleh bukak blog dia? dah lama dah sejak dia tukar gambar kyra kat atas tu. masa gambar mereka bertiga boleh pulak bukak.. rindu pulak dengan si kyra..

sorry marsha susah kan you, tak tahu nak cakap dengan sapa.. kita orang ni tak ada blog tapi suka baca blog korang ni..jujur dan kelakar...

bebehku

Marsha~ berkata...

ok.. nanti sy ckp dgn hanin...

laila berkata...

cool je Ariq kan
huhu

Tanpa Nama berkata...

hantar saloon je..anak i 4 month dh g saloon pndai r diorg wat cmner nnti..jgn nmpak cm abu bakr elah dh r..nguehnguehngueh!!!