Selasa, September 21, 2010

Cuti raya yang panjang sekaliiiiiii

Best gila tau nyah... Aku cuti selama 11 hari termasuk weekends.. Pergh! Heaven tak hingat.. Tu yg raya sakan tu... Tetiap hari ade je tetamu dan tetiap hari ade je openhouse nak serbu... :P

Tapi pagi2 mmg diperuntukkan masa dgn anak2 kat rumah.. Tapi aku tetap takleh nak bangun lewat sbb dua budak bertuah tu mmg akan bangun cepat... Nanti adeeeeeeeeee je projek diorg buat time aku tidur..
Tengokle... Si adik mmg dah terer turun katil tapi aku tetap kena pegang tangan dia.. Tu dia duk ushar kakak dia main powder.. Patotle senyaaaaaaaaaaaaaapppp je, ade projek rupanye...

Aku sambung pejam mata balik sebab ngantukkkkk... Tetiba dengar Qila jerit

"Jangan dikkkkkkkkkkk.. Kakak punyeeeeeeeeeee!!!!!!!!!"

Haaaa... Kompen dia gi tonjol paler atau tolak adik dia sampai terduduk mamat tu..
Dia ni memangggg.. Dah tau kakaknye bengis, lagi mahu kacau kakak dia.. Lagi kakak dia tolak lagi dia buat... Jatuh sket je, tapi dia punye nangissssssssssssssssssssss... Mcm tercabut pipit..! Memang manja!

Tak boleh tgk mak dia nak tido taaawww.. Haih.. Masa ni le aku punye hangin pun datang.. Maklumle habis bulan pose syaitan iblis dah kuar balik.. :P

Terus aku bangun... Terus mandikan dua2 budak ni.. Then tengok TV jap, relax2 terus gi dapur masak bubur Ariq dan masak lauk tengahari sblm kuar beraya.. Anak2 kena lah bagi makan dulu.. Kat openhouse nanti diorg bukan boleh makan sangat.. Qila je lah yg boleh merasa nikmat makanan... Ariq nanti ngangaaaaaaaaaa jeghs.. Lagipun time cuti, masa begitu pantas berlalu.. Eceh..
Yang pasti anak2 aku mmg dah boleh duduk dan makan 'dengan sopannya' di meja makan.. Qila sengaja aku dudukkan kat situ supaya dia tak panjang leher tgk TV.. Qila mmg dah makan sendiri.. Sekali sekala je mintak disuap.. Ko tengok.. Betapa nakalnye muka anak2 aku.. Inile kenyataannyeee.. :P
Ariq ni boleh tahan nakal dan lasaknye.. Bukan tau duduk diam.. Seboleh2 dia nak diri gak.. Qila dulu umur2 mcm ni lebih fokus bila buat sesuatu.. Ariq ni ke lauuutttt je lebih.. Tapi aku tetap bahagia ada anak2 seperti mereka ni.... Diorg le nyawa aku... Nakal macam mana pun, diorg tetap darah daging aku.. Nakal2 tu dah tentu ikut perangai mak bapak diorg ni.. Lagi mahu komplen.. Anak sape kaaann?? :P
Aku jugaaaaaaaaaaaakkk yg blom mandi... :P

Tapi sedap btol ayam goreng sambal yang aku masak tuhari.. Licin koooo aku dan bibik kasi bedal..

Ape?? Heeyyy.. Aku ni sejak duduk umah sendiri ni mmg rajin skeeeeeeeeeeet nak masak ok?? Bibik tu bukan pandai masak.. Dari makan makanan yg dia masak, aku rela masak sendiri walau dapur aku takde kipas.. Takpe, nanti Bi balik Bi pasang ekon ek Bi ek???? (nguehehehehe)

Tapi kalau aku yg masak, nasible kan.. Kalau tak sambal, aku masak kicap.. Kalau tak masak kicap, asam pedas.. Hahahahahahaahahah.. Tu sebab Mama bengang je.. Dari pada makan lauk tu hari2 dia lebih rela masak dari suruh aku masak.. Wakakakakaka.. :P

Aku ni bukan tak reti masak.. Cuma takde masa je.. Nguahahaha.. Lalalalalalalalala..

Dah dah... Nak buat keje dah....

5 ulasan:

HaninFarshid berkata...

wah! terror gak marsha masak eh?lain kali tunjuk ler pics makan yang marsha masak...boleh bagi hanin jadi rajin skit macam marsha...

heee...doakan hanin dapat rezeki lagi sorang,k...err..lebih pun takpe...tak kisah girl or boy...seronok tengok qila and ariq :)ada je macam2 perangai diorg...anak2 memang buat kiter happy walaupun kadang2 datang gak angin kiter :P

i know one day qila gonna be a great sis to ariq....skang pun dah nampak dah...hihi!

Lelord berkata...

aku kopipes...

"Aku ni bukan tak reti masak.. Cuma takde masa je.. Nguahahaha.. Lalalalalalalalala.."

Hahahhaha benornya malas

littlehumblelynn berkata...

yealer kita bukan malas tp takde masa...correct word!!

anak ko yg sulung rajin buli adik ke?samaler anak aku...yg sulung suka benar pukul adik dia ..lebih2 lagi bab berebut mainan..x paham betul aku..kalo bab sayang..sayang sesgt!!

mummy_adam berkata...

alaalaaaaa.. comey nyer 2 beradik nie, ariq pun dh mcm besar sgt.. cute :)

boy mmg manja kot..

Jiey^Mien berkata...

wahhh siap mintak ekon tuh..
takpe.. laki keje utk anak bini gak..
=)