Ahad, September 19, 2010

Bosan beraya kita gi shopping plak le eh..

Kat umah Mama pandang aku, aku pandang dia.... Bosan duh asyik gi raya je.. Takde life.. Hahahaha.. So Mama kata, jom gi shopping ape yg patot so aku lajuuuuuu je siap2 dan mandi.. Tambah2 lagi cek aku dah clear.. Nguahahahahah.. Memang niat nak cari heels dan baju baru buat keje..

Memula ke Aeon Mall dulu... Memandangkan ade anak2 kecik ni, mmg kenalah amik baby stroller ni.. Dah kakaknye dok melekat dgn stroller maclaren tu.. Dia mmg lasak dan nakal.. Tapi bila keluar berjalan kemana je dia sendiri request nak duduk toyer (stroller).. Penat katanye kalau kena jalan sendiri.. :P
Terjuntai kaki adik.. Minah yg jaga stroller ni tak caya Ariq belum setahun.. Besar dia kata.. Yele, pakai baju T bercolar siap jeans dgn shoes.. Mmg nampak besar.. Cuba pakai baju tido color putih stok2 style new born.. Harussss org percaya dia ni still baby.. Yele, baby stroller ni utk baby bawah setahun je.... Ke setahun lebih ek, tak hingat le... Tapi bagus bwk ni, senang sumbat brg2 shopping.. Masuk market pun senang.. Kalau takde ni, aku akan amik buggy car utk Qila duduk dalam tu.. Mana yg ade le...
Ni tatau nape berninit... Cranky nak tido atau br bangun tido... Dia mmg tak pakai belt dah.. Ketat kata dia.. Tapi aku pakaikan jugak.. Kengkadang dia main turun je bila nampak mainan kaaannn...

Kat sana masa masuk Mom's Care, aku beli segala mak nenek keperluan MAM's Ariq.. Terkejut bibik dgn harga botol susu Ariq..

"Getah putih ni aje udah 9 ringgit ye puan......"
"Huh?? Satu botol ni aja udah 30 lebih puaaaannn??????"

Haaa.. Kau tau pun mahal.. So, masa basuh tu jaga baik2 sket.. Ni tak, sental puting mcm sental daki kat leher ko je... :P

Bibik buat lawak tau.. Masa tgh pilih2 barang tu dia gi amik bag susu yang letak kat kaunter display tu..

"Puaann.. Ni macam mana boleh terletak disini.. Tertinggal nanti.."

Hahahahaha.. Padehal bag susu anak aku tu baik je tersangkut kat stroller.. Tapi mmg sebijik sebijun mcm kat kaunter display tu lah... Wakakakaka.. Sengal.. Gelak je minah salesgirl tu..

Qila pun buat lawak, aku memilih barang, dia pun memilih.. Dia berkenan pulak kat ninit color pink brand MAM.. Siap tunjuk kat nenek "Neeekk.. Ninit bayu...." Terus nak gi bayar...

Rasa kesian plak kan sbb mmg dia dah minat dah sangat tapi type tu hanya ada utk newborn.. Kecik je ninit dia.. Puas pujuk tetap tak jalan.. Siap semunyik kat belakang pungkok dia..

Last2 bila suruh dia bayar segala mak nenek barang yg dibeli dan salesgirl tu pun melayan dia berurusniaga, baru dia ok.. Tapi kesian lah bila aku tanye Qila ade duit ke nak bayar, dia tunduk je sambil telek ninit tu... Hermm.. Hanin! Ninit/puting MAM yang color pink mcm Kyra guna tu, ade saiz besar ke??? Kalau ade, nak gak beli utk dia... Hati ibu ni mana boleh tgk anak dia macam tu kan.. Ape dia nak aku pasti kena dapatkan.. Bukan nak spoil anak, tapi kalau aku tak manjakan dia, sape lagi?? Daddy dia jauh nyah...
Pas sana, kami ke Tesco lak sbb Mama nak beli baju raya.. Padehal baju raya dah melambak2 nak jugak beli yg dah siap.. Nak yg glamer katanye.. Dia gi carik baju, aku gi shopping barang2 dapur.. Masa ni Qila dah lenaaaa....
Kat Tesco gak Ariq berak sampai habis kena suar dia..... So balik pakai pampers je tak pakai suar...... Lagiiiiiiiiiii lena dia tido...

Yang pasti aku puas hati dapat wedges baruuuuuuuuuu.. Yay!

Malam tu gi openhouse lagi... Perut aku dah muncit balik.. Masa puasa aritu kempis cunnnn je.. Hampehs btol lah...

8 ulasan:

Ummi berkata...

memang ariq nampak sangat besar bile pakai baju macam tu..berape kg dah die ek?

Marsha~ berkata...

dia takle berat sangat.. last month timbang baru 8.1kg.. bulan ni tataule berapa... cuma dia mcm tinggi sket je kot..

HaninFarshid berkata...

heheh...

kyra still pakai yang tu...bagi hanin boleh je...sebab dier tulis untuk 6++ months...so,bagi hanin...boleh je pakai sebab ada ++ tu...hanin bagi puting MAM yang lain..tak nak dier....selesa kot....

yups...biler daddy dier takde...kiterlah yang manjakan anak kiter...bagi anak kiter happy :)

ariq and qila comel :)

Lelord berkata...

huhuhu cian qila...dak kenit ni pun masing ngan "peng" lagi. ritu ade la sehari aku soh dia buang..btul2 dia buang dlm bakul sampah. seharian x isap tp bile dh tido malam aku tgk cm kegelisahan, badan lak panas. Last2 papa kata cian la bagi la balik. Naisb la aku ade byk spare.

Weh ko dh ajo qila x pakai diapers ke? Adoii la aku ni jenis x sabo mau jd tarzan kang. ni baru jek g belikan baby's lavatory. Melalak cam kena dera lak si najlaa biler aku soh duduk. Amek ko sedas kat montot geremmmm

Marsha~ berkata...

Hanin! TQ darlinggg... tuhari yg color pink tu just ade utk newborn je.. kecik sangat...

lela.. aku blom ajarle... tunggu sebulan dua lagi kot.. tu keje bibikle sbb dia kat umah.. :P

Aida berkata...

nampak besar kan ariq .. ni semua nya mummy yg terror .. kalau pandai mix & match baju, confirm anak jadi comel je .. hehehe

oneyani berkata...

mane wedges nye??hihi

wah dah raye pon still nk beli baju ray..ni ,memang stok beraya sakan ni

Tanpa Nama berkata...

marsha,

boleh cakap kat hanin tak, kenapa kita org ni tak boleh bukak blog dia? dah lama dah sejak dia tukar gambar kyra kat atas tu. masa gambar mereka bertiga boleh pulak bukak.. rindu pulak dengan si kyra..

sorry marsha susah kan you, tak tahu nak cakap dengan sapa.. kita orang ni tak ada blog tapi suka baca blog korang ni..jujur dan kelakar...

bebehku