Jumaat, September 17, 2010

A'qila Izzara yang haiiihhh.......


Sebelum aku bebel panjang.. Sila layan ini video dulu... Aku terpaksa amik curik2.. Mulut dia macam mak nenek wooo.. Kalau tak tak layan, siap ko... Kena laser lagi..

Perangai dia kat umah2 org time beraya... Fulamaaakkk.. Terbaik wooookk dia punye perangai... Habis sume kuih raya dia bukak then dia rasa.. Kalau sedap mmg dia ngadap yang tu jugak.. Kalau tak sedap, dia gi letak balik... Pergghh... Malu aku kat tuan rumah.. Kalau ditegur, jangan buat lagi dia akan cakap "Aqiya lapauuuu.. Tak makan nasikkkkkk!!!" Pergghh.. Selagi lagi aku malu...

Memang betul pun dia tak makan nasik.. Time raya mana sempat nak masak lauk dia kan.. Heuheuheu...

Nasib baik time salam cium tangan bila dapat angpow dia akan sebut, "Terima kasih atuuukkkk..." Atau "Terima kasih neneeeeeekkkkk" Siap panjang sket harkat belakang dia tu.. Sejukkkk perut aku dengau.. Huehuehuehue...

Tapi yang laharnye dia gi bukak angpow tu then kata "Bape ni?????"

Hahahahahahahahaha.... Sebijik sebijuk dia copy paste perbuatan aku bila sampai rumah.. Yele, aku akan bukak semua angpow anak aku then sebut "Berapa ni??" Then letak dalam bekas khas..

Kau memangkan Qila.. Macam tau nak kira duit tu pon.. Yang pasti sampul2 raya yang boring dia akn direct bagi kat aku suruh simpan.. Sampul raya yang ade cartoon2 tu dia nak pegang sendiri... Herrrmmm... Next year rasanye Qila dah boleh bawak henbeg sendiri kot...

Lagi satu perangai dia yang errkk rasa nak kunyah2 je bila dia TANAK pakai beberapa baju yg aku beli terutama tshirt bercolar yg belang2 atau kotak2.. Dia boleh cakap "Tanakkkk.. Ni baju adikkkkk"

Boleh? Sebabnye mostly kan baju Ariq bercolar dan belang2.. Haih.. Bergelut koo nak pakaikan baju.. Tapi dia tetap tanak..

Everytime nak pakaikan baju baru, dia akan tanye ni baju sape sbb dia tak pernah pakai dan tatatu itu baju dia... Bila aku cakap tu baju baru dia aku belikan baru dia nak pakai... Tu pun yang mana dia berkenan je.. Yang tak berkenan jangan kau mimpi dia nak pakai......

Budak2 zaman sekarang.... Next year tataule macam mana choosy dia agaknye.. Bi... Tengok anak Bi ni?? Ikot perangai sape ni?????

Mama kata ikot perangai aku le sape lagi.... Cit! Yeke aku choosy nak pakai baju masa kecik2 dulu?? Tak hingat ponnn...

Hermmm.. Ape lagi ek perangai Qila time raya ni??? Ohye, dia ni kalau masuk keta mesti nak bukak shoes.. Dgn socks sekali nak bukak.. Ni mmg perangai aku.. So amatle seksa nak bukak pakai bukak pakai bukak pakai.. Haih.. Last2 pakai selipar jepun je time gi beraya........

So time raya nilah anak aku sket2 belajar tido lambat.. Dah malam2 asyik kuar beraya je.. Memula tu seksa gak diorg tidooooooooo je.. Skrg ni dah pandai stay overnite sket2.. Dah semalam masa tak kuar raya malam seksa plak diorg nak lelapkan mata..... Aduhaaaaiiii...

Last sekali, Qila dah pandai kenal color! Yay.......

Mummy : Keta Daddy color ape??
Qila : Itttaaammm!
Mummy : Keta Mummy??
Qila : Meyah
Mummy : Keta ayah?
Qila : Puutttiiiihhh!
Mummy : Keta busu boy?
Qila : Coket
Mummy : Siapa nama awak?
Qila : Aqiya Jaya
Mummy : Siapa nama adik?
Qila : Ayiq Icaaappp

Hahahahahaha... Aqiya Jaya tu macam nama hindraf le pulokkksss... Nguahahahaha..

Qilaaaa.. Qilaaa...

3 ulasan:

Lelord berkata...

hahahhahah masak la ko klau qila semakin memilih...pasni ko bawak aje dia pilih baju n kasut xde la ko hangin biler dia tamo pakai ape yg ko beli

dila~noor berkata...

hahaha..
zahra pun panggil diri die jaya jugak..ade 2 hindraf di sini..hahah

kemain kak wok lg qila eh..mesti maknye muke merah padam bile qila tanye "bape ni?"..hihih

Aida berkata...

kannnn .. anak zaman skang ni cepat je tau .. tp seronok je tengok keletah dorang ..