Isnin, September 06, 2010

Aduhai anak2....

Bukan nak merungut u ols.... Ini le darah daging aku.. Pewaris aku bila aku dah takde nanti....

Cumaaa.. Tulah.. Gelagat diorg terutama si Qila tu kadang2 buat aku alahaaaiii rasa nak geget2 je montot dia tu.... Makin aku marah makin dia buat.. Bila reverse psiko, dia psiko aku balik..... :P

Alkisahnye, dua tiga hari ni aku dah letak Ariq tido dalam cot balik.... Sakit pinggang aku nyah nak tido bertiga atas katil tu.... Kaki terjuntai mcm hape kan... So, baby cot Ariq pun penuh buat sangkut tudung aku je... Laaaaaaaaaaggggggggggggiii sakit mata aku.. Terus aku suruh bibik jemur tilam, basuh segala mak nenek kelambu dan cadar semua, then malam tu Ariq tido dengan lenaaaaaaaaaa..... Mamat tu kau buat jelah ape pun kat dia, dia takde hal.. Memang rock tau anak Mummy ni... Cuma sekali sekala dia merengek, aku hulur lengan aku so dia ciom2 then usap2 then tido balik.... Dia mmg suka peluk lengan aku kan... Minum susu pun aku hulur botol melalui celah2 kayu tu je.. Hehehehe...

Siang pun Ariq tido dalam tu... Senangle kalau dia terjaga, takdele dia tergolek jatuh katil..... Tapi bahaya gak sbb dia dah boleh diri, takut dia bongkokkan badan mmg bleh jatuh... Anak aku ni dah tinggi..... So, aku mmg letak cot tu btol2 tepi katil...

Sudahnye ada makhluk sudah panjat then masuk dalam tu daaaaaaaaaaaaaa.....
Kau tengok..... Aku tgh bizi dgn projek manik aku kat hall time ni... Tengok2 dia dah masuk dalam tu... Adik dia tgh lena tido time ni... Nasib dia tak pijak koooooooooooo..... Dahle berat dia dah 13kg lebey...
Siap dia boleh main car atas kepala adik dia! Selamba je dia kan... Dia ingat aku amik gambar ni kira aku tak marahle tu... Konon aku suruh dia posing lah tu kan.....
Adik dia mmg ngantuk sgtle tu.... Sikit pun tak heran...... Qila Qila........

Tapi bila dia takde, sunyi sangat rasanya......... Tu sebab kalau aku balik umah Mak, Mama merengek2 kata rindu kat Qila... Sunyiiiii dia kata... Bila aku balik umah Mama lak, atuk nenek Tengkera kata manaaaaaaaaaaaaaaaaaa Qila lama tak balik Tengkera... Rinduuuuuuuuuuuu atuk kat dia... Sunyiiiiiiiiiiiiiiiiii nenek dia takde...

Bistu Daddy dia kat sana tu??? Hari-hari email tanye dah pandai buat ape.... Baju raya dah siap blom... Makan ape, minum ape.... Aduhaaaaaaaaaaaaiiiii......

Dalam malang2 aku sebab jauh dengan laki ni, ade gak untungnya ek... Aku ada A'qila Izzara dan Ariq Isyraf yang sangat2 menghiburkan........... Diorg ni kepunyaan aku dunia akhirat, aku boleh berada bersama mereka bila2 masa... Nak ciom ke nak geget ke, nak gurau2 ke... Aku boleh buat pada bila2 masa.. Tak ke untung tu??

Huhuhuhu...

Nak2 Qila skrg ni mulutnya kalah mak nenek..

** Mummy.... Eh.. Meka lah Mummyyyy... Mekaaa... ( Dia nampak bendera yg atuk dia pasang kat umah Tengkera.. Hehehe.. Mana dia tau ntah pasang bendera itu adelah merdeka..)

** (Qila sendawa pas makan) Ayamdulilah.... Kakak dah kenyang.... (Hahahaha.. Gelak besar aku)

Banyak lagi words baru dia sebut setiap hari buat aku impressed.. Kadang2 aku sorang je dapat tangkap ape dia cakap... Even budak 3 4 tahun pun susah nak sebut words yg Qila dapat sebut.. Mummy bangga dengan Qila tau.. Muaacchhss! Walaupun Qila banyak guna slang Melaka.. (seluau... amik gambaaauuu.. biauuuuu...)

Yang pasti dia dah dapat bezakan waktu main dan waktu baca buku..

"Bibikkkkk jom baca buku!!!!!"

"Bibikkkkk jom mainnnn!!!!"

Aik.. Rasa mcm dia lebih banyak habiskan masa dgn bibik compare dgn aku... Tu belum kau tengok Ariq yg sangat happy menggeletis bila nampak bibik.... Haih... Ni yang sedih ni... :(

5 ulasan:

Ummi berkata...

anak-anak la rete kite kan..kadang2 memang nak marah bile dieorang buat perangai..tapi tula penyeri kan..

ummu luqman berkata...

qila teringin nk jadi baby balik ke.. :) jeleskan bila anak muka eksaited nak ikut org lain..

Aida berkata...

HMM .. kadang tengok mummy yg lagi untung dari daddy .. tp mesti ada pro dan kontra kan .. bila time daddynya balik, mummy but joke pun qila buat derrrkkk je .. hehehe ..
anak tetap anak .. mcm mana kita marah, bila tengok muka dorang hilang segala marah .. tp kalau marah yg tahap dewa aku tak tau lah pulak .. geegegee

-NiD's- berkata...

hahahhaha.....best jaa tgk dia main keta ataih pala adik dia...ehehhee

Elyn berkata...

qila-qila... nk je aku geget2 heheh