Jumaat, Ogos 13, 2010

Sehari sebelum Ramadhan

Nak jugak update cerita basi ni.... Yele, aku buat blog ni pun catit segala aktiviti Qila (dulu) dan skrg bersama Ariq... So nak jugak update cerita ni walau bg sesetengah org ia adelah bosan.. :P

Bi tak bosan kan sayang???? ;)

Ni mcm aku cakap td, sehari sebelm puasa... So aku bwk anak2 aku gi Jusco.. Yele nanti dah puasa, mana larat nk bawak diorg ni main2 kan.. Aku bukan bwk gi shopping, tapi gi main kat ape ntah nama tpt ni.... Ni 1st time Qila dan Ariq main sini... RM3 per entry utk weekdays sblm pkl 3pm.. Untuk Ariq FREE.. Huhuhu...

Ariq mcm biasa.... Over excited walau pd mulanya dia agak takut duduk dalam tpt yang banyak bola tu.... Haih... Boy mana boleh takut2 sayang oiiiii...
So, aku join masuk sekali dalam tu so takdele Ariq takot... Nak harap akak dia jaga dia??? Bolehlah sikit2 kan... Kalau ade org dekat dengan adik dia, dia akan jerit "Jangan kacau adikkkkkkk" Sebijik dialog aku bila dia kacau adik dia time kat umah... Heuheuheu... Dia agak pelindung kalau kat luar rumah.. Tapi kalau kat dalam umah, jangan kau mimpi... Dia hempuk adik dia lagi ada... Tapi kalau kau bising, dia sound nanti... "Diam lah... Adik tido"

Tulah.. Kadang2 sayang... Kadang2 sifat jeles tu masih kuat dr rasa sayang....
Tengok.... Dia peganggggg je ball merah ni... Bila org lain nak amik dia tak bagi.. Sangat cute tgk Qila bergaul2 dgn budak2 laki yg lasak kat sana.. Dia pandai je nak selamatkan diri dari kena langgar... Hehehehe... Kadang2 kita rasa anak2 kita ni tak bersedia nak berhadapan dgn dunia luar... Tapi sebenarnya, meraka amat2 bersedia untuk bergaul dengan sesiapa je... :)

Dia tak pernah berebut dgn bebudak lain.. Sebab dia tau tu sume bukan kepunyaan dia.. Dia tunggu bila satu2 ride tu free barule dia naik.. Kalau org lain datang rebut, dia just give and take... Anak Mummy ni sangat2 berdikari tau... Mummy terharu... (Tetiba nak terharu mcm anak dapat masuk lim kok wing!)
Pandai pulak dia pegang telinga minatang ni... Hahahahaha.. Qila Qila.... Ni bbay buleh le naik.. Qila dah besarle sayang.....
Next time kita datang main sini ek sayang... Kat funzone sana luas sgt... Qila lari non stop... Sini mmg sesuai utk umur2 macam dia.... Best sbb satu floor dengan kids department.. :)
Alolololoooooooo... Sengih sampai telinga adik dapat naik poney ni... Aku tinggalkan bebudak ni dgn bibik dan Mama dan aku gi buat kunjungan hormat dgn menghabiskan voucher yang ada di tangan.. Heuheuheuheuheu...
Naik poney pun nak buat muka manja... Babap kang!
Puas hati Qila dapat 'release tensyen' kat situ... Pas masuk situ, dia gi main pulak kat mainan yg masuk token kat luar tu.... Haih... Kuar dgn Qila ni mmg kena sedia duit lebih dalam wallet okaaaayyy... Tapi, bukan aku nak mengungkit... Aku bawak dia kesini pun just utk happykan dia.... Jelas, pas kuar dr situ, dia bercakap tak henti2.... Sangat happy... :)
Tengok tu.... Selera betul dia makan ayam goreng yang aku belikan.... Siap kata "Sedapnyeeee... KFC ni.." Padehal tu bukan ayam KFC pun..
Pasni kalau Ariq dah boleh geget, kena beli berketul2 lah nampaknye... Sekarang nak beli mainan pun kena beli dua.. Diorg dah start berebut.. Huhuhuhu...

Rindu sangat kat Bi... Agaknye, macam mana dia gelagat dia sahur dan berbuka eh??? Last year masa kami dapat berpuasa bersama, dia tu bukan main liat nak bangun sahur.. Pas sahur dia tak tido pulak.. Sibuk harvest kebun kat farmville.. Heuheuheu... Rindu bunyi lagu farmville dan rindu sangat kat Bi yg sgt addicted kat farmville dulu.....

Bi... Ling rasa Ling dah tak buncit tau Bi... Ni sume gara2 operate dan puasa... Takleh makan dan skrg takde selera makan... Herrrmmm... Amacam?? Nak bagi hadiah ke?? Heuheuheuehuehue...

5 ulasan:

Lelord berkata...

aku rasa kalau qila dpt masuk kat tpt yg najlaa selalu masuk dlm city centre mau tanak balik

εїз Cik Fasya εїз berkata...

seronoknye merekaaaaaa....

LiAnA berkata...

pasal lim kok wing tu apa kene mengena ekh kekeke... aku kalau masuk playland camni masalah besar bila nk panggil balik... aku ken pikirkan alasan paling power nk ajak dia kuar huhu

Fazlinil Irma berkata...

memang seronok bila dapat gembirakan anak-anak ni. lglah anak sendiri.

dalam penat melayan sebenarnya kita pun seronok sama...

LIP (^_^) berkata...

rajinnye mommy bawak anak2 jln...diorg sure enjoy punya...