Sabtu, Ogos 28, 2010

Padahnye shopping di bulan puasa... All out konon..

Actually aku dah banyak shopping baju2 anak2 aku since before raya lagi.... Tapi manusia kan, mana pernah puas... Ade je lagi nak tambah itu ini.. Ade jeeeeeeeee yg tak cukup.. :P

Tapi, aku mmg kena keluar shopping sbbnya, Qila takde kasut lagi..... Siaaannn dia... Shoes yg Daddy bwk balik dr Korea, satu kecikkkk sgt dan satu lagi besaaaaaaaarrr sangat so aku mmg kena cari ganti utk Qila pakai di pagi raya...

Sgt pening ok kerana minah tu dah pandai memilih.. Yang aku pilih satu haram dia tanak.. Yang dia pilih aduhaaaaaii.. Macam kap lam ye ngeeeee.. :P
Nak bagi dia happy so konon dia akan turuti kehendak aku, tapi haraaaaammmm.. Aku belikan dia balloon... Bukan main baik mood dia, siap offer diri untuk amik gambar dgn adik... :P Actually malam smlm dah kuar shopping... Just sempat beli baju2 bebudak ni... Busu Boy banje... Pagi ni pulak ingat nak cari shoes lagi, tapi at last hanye bwk balik laagggiii baju2 dari Nenek dan Mummy yang banje.. Huehuehue...

Tapi shoes??? Masih tak jumpe yg Qila suka....
Mama kata, beli je.. Nanti dia pakai jugak kat umah.. Tapi aku sgt kenal anak aku... Ada beberapa shoes aku beli, dia tak sentuh pun ok... :P Sampaikan aku majuk dengan Qila....... :(

Semua brands yg ada kat Melaka ni aku kasi dia try.. Adidas, Nike, Puma, Clarks, Crocs dan beberapa shoes yang brand ntah ape aku lupe but stillllll.... Ohye, ada satu je shoes yang dia naaakkk sangat.. Kau tau ape???

Kat Crocs, merengek2 dia tunjuk nak satu shoes tu...

Aku tatau nak gelak ke nak nangis.. Dia tunjuk shoes sebijik sebijun yang aku belikan utk dia masa dia baru tahu jalan dulu.. Dia nak yang itu! Sbbnya, shoes tu dah sempit gila tapi dia paling sayang yang tu.... Maybe ringan dan selesa kot...

Tapi takkanle aku nak belikan?? Cutting sama, color sama.... Tanak laaaaaa... Haih... Qila Qila... Aku try pakaikan dia Crocs latest design tp dia suruh bukak dan cakap tanaaakkkkkkkkk kuat2.. Satu kedai dengar..
Last2 malas aku nak beli... Tadak mood terus... Yg dari Clarks pulak color mcm hampehs.. Tak byk choices... Boringggg... But still, tu pun Qila tanak... Dia tunjuk kasut org tua pakai punye.. Tu yg dia nak! Sudahnyeeeee... Penat sangat okayyy.. Kitaorg gi DUA shopping mall tadi ok...

Last2 aku gi beli benda lain.... Jeans utk Ariq dan skirts utk Qila... Shoes Qila tu nantile sayang.. Mummy kuar shopping sensorg... Lantakle..

Tapi, ade sesape nak jadi personal shopper? Carikkan aku shoes utk Qila kat KL/JB yang cantik, aku bank in duit, korang post.. Heuheuheuheuheu... Serius ni....

Kat Melaka ni tadak choices laaaahhh.. Tk banyak brand utk taste aku ni..
Kan Ariq kan??? Nasib baik shoes yg Daddy beli untuk Ariq muat dan chomel... :)

Ohye, shoes utk aku pun tak jumpa2 ni... Ni le badi shopping last minit time bulan pose... Satu hape tak berkenan ok.. Kalau ade pun, takde size! Sengaaaallll...
Qila pun dah fed up... Mintak guye dr nenek dia, dan layannnn..... Ohye, kat tangan kiri dia tu, jam baru....

Dan aku rasa, esok aku akan keluar jugak.. Nak settle beberapa hal.. DAN... Utk kali ketiga berturut2 misi mencari shoes diteruskan..

Tapi aku rasa aku akan keluar sorg je... Bawak Mama dan bawak anak2 aku tu rasa mcm bawak rombongan budak tadika... Sorang nak susu, sorang nak guye2... Sorang nak balloon last2, sampai raya haji kompem tak jumpa satu hape pon!

Ohye, mcm biasa... Entry penghujung ramadhan akan aku buatkan entry baju2 raya anak aku.... Hehehe. Kali ni ade bertambah satu lagi entry sebabnya, ni raya pertama utk Ariq...

Alhamdulillah, walaupun Mummy dan Daddy tak dapat bonus.. Rezeki anak2 Mummy tetap meriah tetiap tahun... Dulu aku ingat bila dah ade adik, bajet utk beli baju raya Qila dah kena potong setengah, tapi..... Makin jadi double pulak bajetnya...

Contohnya si Qila tu.... Baju kurung je ade 5 pasang.... Last year 3 pasang je ok..

Aku pun ada 4 pasang aje ok.... Ariq lagile... 2 pasang je baju melayu... Qila paling hover tau.. Kewats tak agak2... :P

Tu belum lagi campur dress, jeans, tshirt, blouse dan skirts dia....

Girlsssss... Mana bleh kurang kan... :P

7 ulasan:

arin berkata...

Baru selesai beli shoes untuk anak-anak dara malam tadi. Suruh hulur kaki,saukkan ke kaki, tanya cantik ke dak , yang kakak mengangguk, adik sentiasa mengangguk then terus bayar kat cashier. Tak larat den nak lelama. Hehehhe.

Marsha~ berkata...

senang kan kalau mcm tu??? ni qila nak test pun dia tak mahu.... tengok sekali imbas je dah jerit tanak.... geram btol...

ourLOVEternity berkata...

huhuhu...nsib baik sy blum ade anak lg..klu ade anak pitam bapak dia klu anak dia pn perangai sm gan mak dia..nk beli selipar pun 10 kedai kasut msuk blum tntu ade yg berkenan dihati...skali imbas jek owkey..tp kdg2 tue ade gak la yg tersilap scan so akan diulang periksa utk kali ke2 plak..so time tue muke suami yg tersenyum akan bertukar mjadi harimau kelaparan..tp cm beser lar...isteri slalu btul...

Lelord berkata...

agak2 qila ikut pangai ko kn marsha...aku pun x nyoping lagi nih. brg yg pesan tu pun aku x jumpe mcm2 bbshop dh aku masuk cream ade la yg sebijik sebijun dorang kata xde stok...pak arab ni bg anak dorang guna kot. haku pun igt nak gak kasi dak kenit aku try...misi mencari akan ku teruskan

DYLA berkata...

marsha, qila tu nak kasut yg girlish2 kot... coz inas mcm tu... anak2 skang kecik lg dah bijak.. tau mana yg dia nak.. hehehe... mummy kene la melayan. sabo je la..

Marsha~ berkata...

tulah DYla... dia tgk kak shameera beli shoes ala2 girlish dia pun nak tp kasut2 mcm tu mana ade size dia... dah tu kalau ade pun susah nanti dia nak berlari.. kalau dia ni jenis sopan santun lemah gemalai 24hrs takpe... :P

Aida berkata...

anak² zaman skang ni pandai dah pilih sendiri .. kalau kita cakap cantik, dia argue .. hmmm .. mcm mana .. susah kan ...