Rabu, Ogos 04, 2010

Detik2 sebelum Daddy dan kami berpisah..

Kami sampai KLIA agak awal.... Entah kenapa kali ni, ramai betul yang turut sama menghantar Bi...

Adik beradik Bi semua ada.. Lengkap dengan Ayin (cousin) dan Elvi (gf adik dia) sekali.... Akak datang dengan Aisyah dan Amirah all the way dr PD.. Meriah.. Makin sukale Qila... Berkepit dengan Kak Aisyah yang dia rindukan sangat tu.....
Susah sangat nak ajak bergambar dengan Daddy.. Tu dia bersilat dia nak lepas bebas.. Haih... Sian Daddy tau..
Kalau dia dapat diam mcm ni pun, dia cebikkan bibir pulak...... Haih! Tak manis sungguh.... Qila ngn Ariq dah siap2 pakai baju tidor dah..... Senang.. Kang sampai rumah terus ZZzzZZzzzzz.. Takyah nak tukar2 baju dah....
Kebetulan budak dua org ni dah tido jap masa dlm kereta otw ke KLIA tadi.. Tu yang masing2 punye mata agak segar bugar time ni..... Main je keje diorg... Bukan tau ape pun... Bila Daddy nak boarding baru hegeh2 nak mintak dukung bagai... :P
Qila dgn sepupu kesayangannya... Berkepit je kat sana.. Lama gak tak jumpe.. Last masa kami ke PD dulu kot... Tengok Qila happy masa ni aku pun jadi sayu... Dia tak tahu, jap lagi dia akan meraung sakan.... Hermmm.. Aku masa ni kejap sedih, kejap happy bila tengok raut wajah Qila... Bila dah melangu kat KLIA ni mulale rasa nak gi holiday jauh2... Mulale rasa bila le nak kaya raya.. Nak gi travel dan shopping jauh2... Huhuhuhu..
Bi dah start sibuk dengan call sana sini... Dah macam mat mongolian pun ade dia ni.... :P Dahle naik Korean Air! Sepet lak tu... Suka nau dia pakai topi ni...
Pelukan terakhir kami.... Masa ni hati kembang kuncup & hanye tuhan yang tahu.. Nasib baikle ramai mata memandang.. Kalau taaaaaaakkkk.... Setiap saat rasa nak pelukkkkkk je Bi tanak lepas.. Haih...
Kesian Ariq kan??? Bukan tau ape lagi pun.. Dulu Qila macam dia ni le.... Bukan tahu lagi erti perit rindu perpisahan.... :( Esok2 nanti bila Ariq dah besar macam Qila, lagileeeeeeeeeeeee seksa okay nak tgk anak beranak ni berpisah... Haih... Entah mcm mana entah keadaan masa tu ek?
Qila dah start cranky bila kami suruh dia salam Daddy dan cakap bye bye... Gambar2 lepas detik2 ni aku dah tak larat nak snap.. Beberapa kali peluk dan salam Bi... Rasa nak hantar dia sampai ke pintu pesawat okaaayy.. Susahnye rasa hati nak lepaskan insan kesayangan aku ni... Tu sebab Bi malas nak parking keta dan say bye bye dengan cara macam ni... Dia lebih suka kami drop dia then blah.. Kalau dengan cara mcm ni lagi sedih... Dia lagi sedih sebab dia sensorang kat sana.. Kat sini at least aku ada keluarga dan anak2.. :(

Nasib baik ada Abah.. Dia jadi penyelamat keadaan bila Qila meraung2 nak ikut Daddy.... Yang lain2 tatau macam mana nak pujuk... Abah.. Terima kasih Bah.... Abah le bapak mertua paling cool dalam ini dunia... :)

Beberapa kali aku menangis.. Nasib ada Ariq.. Bila air mata menjurai2 turun, Kepala Ariq jadi tempat aku cover line... Bukan malu...... Tapi aku tak suka mereka2 yang memandang akan jatuh kasihan.. Kalau mereka memandang dengan kasihan aku akan jadi lebih sedih.. Lagi banyak air mata yang akan tumpah.... Susah nak explain tapi itulah yang ada dalam hati... Mana nak kenangkan kesedihan anak2.. Kesedihan diri sendiri lagi.....

Masuk kereta pun melulu je... Tak sempat nak peluk dan salam adik dan kakar ipar aku.. Huhuhuhu...

Dan episod baru pun mula menjelma..... Kami teruskan kehidupan seperti biasa.. Cuma yang bezanya tiada Daddy disisi...

Tiada lagi suaranya... Tiada lagi tawanya.. Tiada lagi pelukannya....

Dan hari ini baru aku sedar...... Betul kata Bi... Laptop pemberiannya ini akan menjadi pengikat kasih kami.. Penghubung kami dikala kejauhan... Pengubat rindu bila menatap gambar2 yang disimpan disini.... Pengerat kasih sayang kami..... Pemberiannya yang amat2 bermakna..... Dengan broadband baru yang sangat laju....... Hihihihiks...

Terima kasih Bi... Atas segalanya.....

Love u more and more every single day.... Sangat2 sayang dan cinta pada Bi!!

12 ulasan:

LiAnA berkata...

adeh sedih lak aku.. takpe aku tau ko kuatt.. mesti kene kuat sbb anak2 akan kuat jugak.. dh pasni pi shopping hiburkan hati.. aku pasti kesedihan tu skit berkurangan nanti..

.cikfasya.(◕‿◕✿) berkata...

sedihnye...
sis seorg yg tabah!

Tanpa Nama berkata...

sama jer yang you lalui dengan isteri2 pelaut lain, kalau boleh memang nak hantar sampai pintu kapal terbang...huaaaa

Ummi berkata...

kite kena KUAT kan Marsha..u kan superwoman..

dila~noor berkata...

stp kali bc entry psl ur Bi sign on mestila sy meleleh jugak kat sini..
sabar ye marsha..i know u're strong.

mudahan Qila n Ariq behave saje ye.

gee ryder berkata...

alahai marsha..
aku yg baca dr jauh ni pun sedih.kalo ada sama kt klia tu, mau aku pun menangis sama huhu

tinie & thahir berkata...

marsha..tiap kali baca mesti sya nangis..tak pe la begitu pasangan kita keje, kita kena la sedia kan..cam mana la kita org nti terutama thaqif la..dah lama berkepit ngan ayah, ayah naik kapal nanti cam manala dia ..apa2pun happy2 selalu erk..;-)

kak mas berkata...

*sedih*

mierafaziera berkata...

sabar ye Marsya..Bob gi cari rezeki..sementara jek,nnt dia balik la.....sabar tau!!

zieta hafiz berkata...

sabar ye marsha......kita adalah wanita2 yg kuat dn tabah...x semua org mcm kita....

Aida berkata...

marsha, saya pun tak suka cara perpisahan mcm ni .. sbb kesan nya lebih mencucuk kat dlm sanubari .. apa pun, tabah ok .. hanya org² terpilih mcm awak je yg boleh mengharungi nya ... :)

siti berkata...

sama la kita,memang sedih sgt2 masa hntr suami balik keje semula..dah 2 tahun pas kawen,semoga tabah yer