Jumaat, Ogos 06, 2010

Daddy, anak2 dan sunglasses

Saje takde keje nak buat petang tu... So mcm biasa kami anak beranak habiskan masa dalam bilik then buli anak2..
Mat cheeky ni mmg pantang nampak camera... Diam plak dia bila aku pakaikan sunglass (baru) aku ni... Selalunye dia dok nganga tengok aku pakai... So kali ni dia dapat peluang pakai, ape lagi..... Sukale dia... But its too big for u lah baby........ Nah pakai akak punye...
Auwwwwwwww... Terus jambu anak jantan mak... Nehi nehi.. Takmo! Bukak balik bukaaaaaaaaaakkkkk!
Ngeeeeeeeeeeeeee.. Marah Qila bila adik dia pakai sunglass dia.. "Kakak punyeeeeeeeeeeeee!!!!" Dia jerit! Kau jangan main2.. Dia ni pandai jaga harta dia a.k.a kedekut.. :P
Qila ni pelik sket... Kalau dah pakai sunglass, mesti kepala dia mendongak.. Takut jatuh.. Maklumle, hidung kemek.. Nguahahahaha.. So, pantangle sape langgar sunglass dia mesti kena marah.. Tgkle tu Daddy ciom dia habis melorot sunglass dia.. Marah dia weyyyy...
Haih.... Sayu lak tengok gambar ni..... :(

Qila masih tercari2 dan tertanya2 Daddy dia... Mama tu tadi telah mintakkan seorg ustazah ni buat air penawar.. Biar lega sket rindu di hati cucu kesayangan dia ni... Aku tawakal aje le... Lagipun buat sekali untuk cucu sedara Mama yang sakit teruk sbb rindukan arwah nenek dia iaitu mak saudara aku yang meninggal 3 bulan lepas....

Haih... Sakit/demam rindu ni jangan dibuat main2 kaaauuu... Budak2 ni rindu dia lain sket.. Lebih2 lagi dengan org yang dia sayang dan rapat...

Buat masa ni aku tak berani nak tunjuk gambar2 Daddy dia.. Takut dia nangis dan sedih mcm kelmarin bila aku tunjuk video Daddy dia... Alahaaaiii.. Mummy nak bagi dia happy tengok muka Daddy.. Tapi dia lak meleleh2 air mata nangis takde suara... Tu yang parah tu... Biar dia nangis2 jerit2 dari nangis takde suara ni.... Tu lebih bahaya...

Aduhaaaaiii anak...

Mesti korang kata kan.. Hek eleh... Kecoh! Org lain pun kena tinggal laki.. Laki org lain pun keje jauh gi belayar.. Bukan kau tak biasa pooonnn..

Wak lu!

Sebelum ni Bi belayar 5 bulan lebih ok.. Aku deliver Ariq seorang diri tanpa Bi.. Then Bi balik cuti hanya untuk 12 HARI JE okaaaaayyy.. Pastu terus kena gi Korea deliver kapal baru... Kat Korea dia tak belayar lagi just dok keje ofis hour.. 24hrs ade internet access.. Kitaorg boleh berhubung 24hrs okay..... Pas 3 bulan dia balik sini utk cuti just for 31 days! Then gi belayar balik dimana takde langsung internet access dan line telefon.. Dia gi far east okaaaayy.. Bukan kuantan-thai-lambok okaayyy... Gi jauhhhh.... Dah tiada hubungan 24hrs lagi...

Tu yang sedih sangat tu............ Bukan aku yang aku hebohkan kat sini... Tapi A'qila dan Ariq.....

So sape yang kata org lain pun laki keje jauh tu YOU SHADAP ok.. Heuheuheuheu..

Tapi so far, alhamdulillah.. Pembaca blog aku semua yang menyokong aku.. Takde yang mulut2 puaka pon.. Semua baik2 budi serta pekerti... Tu sebab aku sayang semua readers aku dan sayang kat blog ni......

Ok.. Ke laut pulak conclusion aku ni.. Heuheuheu...

10 ulasan:

oneyani berkata...

ahaha sabar akak ..sabar..xpe sapew yang komen gitu kan...takot yani tetibe akak mengamuk=p

derita masing2 lain..xlehla nk cakap eh "itu pon xleh ke".."ala kalau aku...."

tak bole tak bole..memang sume orang xhadapi dugaan yang sama kan?

.cikfasya.(◕‿◕✿) berkata...

no connection for 24hrs?fuh...seksaaa..

akak kuat!demi anak2 kn..

aznitaz berkata...

beb..aku pon x sanggup kalo laki aku keje cam laki ko..lucky ko dekat ngan mak n mil.
erm pedulik jer org nk ckp..cian qila n ariq..
be strong k :)

Ummi berkata...

ok..sekarang dah paham tempoh bertugas huby marsha tu..patutla sat je tengok dh sign on balik..

intanmaria berkata...

huhuhhuuhu..conclusion tuh mmg aku suka sangat!!
btw, harap kali ni, marcia+qila+ariq happy yer sambut ramadhan+syawal walaupun without daddy..
daddy p work tau..

_________________________
http://mariaariffbaby.com

mierafaziera berkata...

sabar je la dik....sian budak2 nih..lama2 diorg biasa la nnt tu....:-(

Lin berkata...

sabar ye marsha..dorg tu tak phm.esok terkena batang idung sendiri baru tau.Allah hanya uji hambanya pada tahap yang termampu ditanggung dirinya,Allah tau tahap kemampuan awak, sbb tu dia uji awak camni..sabar byk² k..

YOI berkata...

pedulikkan mulut2 puaka...saya yang husband gi kejap2 ni pon, dah merasa perasaan itew...sedih...tipula tak sedih kan? Ade gak mulut2 yang..'si X tu boleh, ko pon mesti boleh..eleh..kejap je...Laki Si X tu lagi lama..'.. Haluuuuu..itu X..aku ni Y!! Hahaha...nak banding2kan, cuba kalu dorg..kan?kan?kan?

gee ryder berkata...

ariq nmpk maskulin la pakai spek pink tu..cewah! haha

Aida berkata...

anak-anak akan jadi kuat bila mummy pun sama kuat .. jadi, mummy kena lah kuat ye .. :)
aku sayang kamu jugakkkk