Rabu, Julai 28, 2010

Lost World of Tambun part II

Lor... Boleh pulak aku upload gambar2 ni terbalik.... Belasah...

Actually aku dah upload semua gambar kat FB... Tapi ade gak readers aku yg takde fb... So aku cerita gakle kat sini eh....
Masa ni dah nak balik..... Jangan kepoh2 tanye nape aku tak pakai tudung... Aku takkan pakai tudung dalam keadaan rambut basah... So, sendiri mau ingatlah ye.. :P Masa ni dah lapar sangat.. Terus kitaorg gi Giant kat sebelah tu aje utk lunch....
Masa ni kami break dr mandi.. Gi main2 kat amusement park tu... Main tembak2 konon nak dapatkan teddy bear utk Qila tapi harammmm.. Sekor2 tangan pengkau.. Main ape pun tak lepas.. :P
Ni aje benda alah yg Qila naik kat amusement park tu sbb tak sempat.. Kami dah lapar sangat dah time ni dah gi cafe utk makan.. Kat sana dah masuk pakej utk makan sekali.. SO takyah susah2 nak fikir nak makan kat mana...
Masa ni kami masuk Petting Zoo... Best jugak sbb banyak gak minatang2 comel kat situ.... Paling banyak ular dan ikan...
Masa ni Ariq masih berendam kat kids pool.. Actually banyak port kami tak amik gambar sbb sibuk mandi... Haih.... Camera dah mmg lupe nak pegang dah sbb syok sangat.. Kat sana banyak sangat benda nak main.. Meh aku list sket :

1. Waterfall beach garden - yang ala2 pantai gitu.. Ala2 baywatch le nyah oi...
2. River beach garden - ni kau duduk bersantai dalam tube (pelampung) sewa RM12 then akan dihanyutkan oleh ombak ke sekeliling theme park..
3. Cliff racer - yang gelongsor open (tanpa tube)
4. Tube raiders - gelongsong dgn tube.. Ni ade yg seram ade yang kacang.. Huhuhu..
5. Amusement park - ni macam ala2 funfair..
6. Hot springs - kolam air panas
7. Tiger valley
8. Petting zoo
9. Aktiviti santai seperti cycling, river cruise, volleyball, jungle trekking, rock climbing, horse riding, paddle boat dgn fish feeding...
10. Dan jugak ade 11 wonders yang korang boleh pelajari..

Banyak gila kan.. Memang tak cukup wooo sehari lepak sini....... Berbaloi bayar RM44.. Yang penting kau kena pandai bagi masa.. Janganle asyikkkkk mandi je tanak main benda lain..
Macam kes aku, aku lebihkan aktiviti utk budak 2 org ni... Bila diorg tido baru aku dan Bi curi2 masa utk gi main mainan org2 dewasa... Mmg happening! Merasa muda mcm org bercinta jap.. Huhuhuhu.... Mana sempat nak amik gambau... Sbb kalau dah main slide, takde sape nak jaga camera...
Kesannya...... Kami kepenatan seharian tu... Huhuhuhu...
Pada sape yang nak datang sini mmg aku fully suggest lah.. Walaupun jauh sket, just enjoy the journey lah... Kalau sape tak suka jalan jauh, nasib ko laaaahhh...

Lucky anak2 mmg suka naik kereta.. Memang sorang2 tak cranky pon jalan jauh.....

Yang pasti, kami enjoyyyyyyyyyyyy!!!!~

7 ulasan:

nasazfrog... berkata...

Hi kak, aritu mase g Perak kitorang dah parking dah nak masuk,, tetiba mood macam malas nak masuk sbb nak sgt pergi cameron.. ha ko berjam nak sampai sana Cameron.. ermm tak pe next time nanti leh pergi... :) Seronok tgk akak sekeluarga kat sana....

Marsha~ berkata...

cameron best kalau anak2 dah besar.... nanti diorg besar sket mmg nk bwk kesana...

Marsha~ berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Elyn berkata...

eh lupe nk tye lai besar dr sunway lagoon la kan??

laila berkata...

huhu xpenah smpai lg wpun dok penang ja

Lady of Leisure berkata...

wow bestnya mandi manda... i lum penah smp sini lagi

iBu ZulFaQar RayYaN berkata...

kena tunggu ayern besar sikit pergi kot.ayern mesti suka :)