Rabu, Julai 14, 2010

2 bloggers + 2 seafarers + 3 kanak2 riang = ikan bakar

Last friday.. Yep.. ini masa Jumaat lepas.. Kami berjumpa.. Untuk aku ini adelah kali pertama..

Fitri tu kawan Bi.. Sama kompeni belayar.. Isterinya, Liza adelah blogger gak.. Aku kenal pun tru blog ni ha.. So, kami pun berjumpelah malam tu.... Fitri banje makan.. Kat ikan bakar lagi.. Syoknye sebab makan dalam bot besar... Bessssssstttttt...
Tapi macam biasa, anak2 aku mmg tak boleh nak ajak keluar malam.. Mesti salah seorang akan menahan ngantuk yang maha dahsyat.. Macam Ariq, dia nasib baik gakle sebab dah tido dalam kereta spjg perjalanan.. So ok lagi.. Tapi si Qila.. Sambil makan sambil menguap.. Sekali suap makanan, dua puluh kali menguap.. Heheheheh.. Dahle makan nasik lemak. Lagile ngantuk tahap gaban... Tu yang terpaksa bagi ninit tu... Dia dah merengek.. Tu pun dia nak merengek nak masuk tido dalam stroller Ariq.. Haaaihhh.. Memang kena bwk 2 stroller le pasni kalau nak travel.....
Ariq macam biasa... Happy sepanjang masa.. Sikit pun tak cranky.. Dah maksud nama pun baik budi.. :P
Menu kami malam tu ade banyak.. Lala bamboo, ketam, ikan, sotong, sayur.. Haih... Sebabkan Qila agak cranky s0 aku dapat makan sikit jeghs! Aku bagi can Bi borak2 dgn kawan dia lah kan.. Takkan nak biar dia jaga Qila plak... Takpe.. Bagi can... :P
Itu si kecik tu namanye Wafiy..... Anak laki diorg.. Liza ni peramah walaupun kami baru 1st time jumpe.. Heuheuheu..
Bukan main hepi si Ariq bila posing depan camera... Rasa nak jentik je sebab dia nak capai semua yg ada atas meja tu okaaayyy..
Inile Daddy dan Papa posing dengan anak masing2... Tgk si Qila tu.. Lembik semacam sbb dia mmg dah ngantuk sangat.. Masa ni nak dekat pukul 10 pm kot.. Ariq pulak happy semacam je....
Kami bersama anak bujang masing2....... Masa ni dah habis makan.. Memang sedap lah masakan kat sini. Tunggu pun tak lama... :)
Masa untuk bergambar.. Tapi silap.. Plan asalnye aku nak bergambar ala2 titanic kat depan bot tu tapi disebabkan Qila dah ngantuk sangat, sume rancangan failed!
Ngeeee... Nak jugak duduk atas pangku Bi... Buweeeeeeekkkkk.. Haih.. Qila oh Qila... Tule.. Masa siang lasak tak ingat... Tak erti duduk diam.. Asal malam menjelma je kau mulalah lembik loyak... Susah tau nak kuar malam ini macam... :P

Kepada Fitri, thanx sebab banje makan........ Mekacih daun ganja eh, lain kali boleh belanja.. Heikhiks...

~Mummy ♥ ⒶⓡⓘⓠIsyraf & ♥ ⒶⓠⓘⓛⓐIzzara~
{ ا' قيل' اززار } & { اريق إشراف }

8 ulasan:

nanie berkata...

eh...ni kt parameswara umbai kan.?? kite org pn g sane la ritu...cam btul tmpt tu sbbnye mase nk mkn tu pusing 1 tmpt tu nk cr tmpt ddk.hihii...rmai btul org.

Aida berkata...

huisshhh .. ganja ?? dasat owh pantun zaman teknologi ni .. haha ..
owh .. kat parameswara ye ?? nanti bley lah cuba .. :)

Lady of Leisure berkata...

i sangattt suka pic ariq tengah ketawa tu sangat comell hehehe

Tanpa Nama berkata...

dulu aku sekapal ngan Fitri nie layan coastal...aku abes duty aku masak nasik goreng kampung ngan AIR SEDAP (pink guava)....so kali nie Fitri kena la banje aku plak ye tak??...FYI aku junior Fitri masa kat ALAM...kami di gelar BOB...aku BOB-ZAKI..dia BOB-FITRI...ade lg BOB-TAHA...BOB-JB...BOB-TZM dan kami memanggil antara kami tetap BOB...dan kalo ade org lain panggil BOB...semua kami akan memandang...

Aliza berkata...

laaa.. kesiannyer qila. dia tak tido ke siang tu?

mmg kalau dah lasak ya amat tu susah benar nak kasi tido, tapi nasib baik aina kalau dah gaduh dgn mama dia bab tido, dia pun dlm merajuk2 tu akan terlelap jugak, so kalau nak kuar malam senang la sikit... ehehehhe..

hurrrmm tak penah lagi makan kat sini. kena try la one day :-)

eZa berkata...

eh, ikan bakar dalam bot besar kat mane tu eh? ;)

Elyn berkata...

mana ko dapat pantun tu wei?? ekekek

Marsha~ berkata...

kat parameswara ikan bakar, umbai lama...

elyn... pernah baca kat mana ntah.. hehehe