Isnin, Jun 14, 2010

Sepanjang Majlis Ulangtahun A'qila Izzara

Hahahaha.. Jangan terkejut, ciput ni aje gambau aku okaaayyy... Sebabnye, i ade official photog u.. Thats why i tak amik banyak gambar.. Huhuhuhu...

Bukan ape, aku mmg takde camera sbb Bi amik bawak ke Korea.. Nak amik dr hp ni je ha yang ada.. Lagipun sibuk layan tetamu, layan anak2 lagi dan mmg takde masa nak amik gambar... Memang berbaloi pakai official photog, tak payah susah payah nak usung camera kesana kesini..

Yang lebih penting dan bermakna, Bi ada disisi kami sepanjang majlis berlangsung..... Semua orang kampung nganga okaaaayyy.. Hehehehehehe..
Daddy ber-skype dengan kami dari pagi sehingga majlis selesai....... Thanx sayang sebab bagi idea ber-skype ni... Thanx gak pada Najib dan Elvie kerana membantu memegang lappy masa adegan potong cake tu... Ariq agak pelikle bila dengar orang panggil nama dia tapi tatau datang dari mana.. Yang lawak dia gi pandang kiri kanan then jengah bawah kerusi cari Daddy yang panggil2 nama dia.. Hahahahahahahaha... So hari tu aku sangat kelam kabut, mana nak cakap dengan Bi, mana nak layan tetamu, mana nak layan Qila yang kadang2 cranky kadang2 notty.. Haih.. Yang pasti, walaupun Daddy jauh tapi Daddy tetap ada bersama2 kami.. Kami sayang Daddy!!!~
Tadaaaaa.............. Masa aku susun cupcakes ni, ramai betul bebudak kecik nak terkam dah.. Terutama si Qila tu... Terpaksa bagi satu nak bagi dia diam... Tanak kasi dia makan comot, terpaksa pakaikan bib adik dia daaa... Aku rasa gambar tu ade kat official photog aku si Apis..
Silap jugaklah, aku suppose sewa khemah on that day.. Mama le kata takyah sebab dia kata org tak datang serentak.. Ape dia ingat open house kaaaa.. Birthday party org akan dtg serentak sbb ada upacara potong cake kaaaannnn.. Jadinya ramai yg makan berdiri.. Nak masuk dalam dah sesak.. Silap aku lah kat sini.. Sorry ye koraannngggg...
Ni le official photog aku.. Apis dari Gambalawa.com Kawan aku gak ni masa zaman jahiliah berdlsr dulu.. Huehuheuheu.. Kite tunggu jelah gambau2 dr dia eh...Puas gak Apis nak amik hati si Qila.. Yele dia ni bukan senang nak diajak bergambar.. Seksa okaaayyy... Suruh senyum dia buat dekkkkk jeghs.. Lebih2 lagi bila dia dah start ngantuk petang tu.. Haih.. Sebelum majlis aku ada suruh dia tido tapi dia tanak.. Sibuk main dan sangat excited bila ramai dah datang umah tghari tu..

Last2 bila nak amik family photo, Qila dah beradu daaaaa..... Sadis btol...

Dah nak dekat habis majlis baru dia bangun. Terus lapar....
Makan berketul2 cake yang MIL aku bawak.. Heheheh.. Sian dia, sibuk main sampai lupe makan.... Tu Kak Fatin, anak jiran aku..
Dah kusut masai dah anak aku.. Aku suka dress ni.. Beli kat party princess kat pavillion... Qila kecik lagi, kalau dia tau pusing laju2 boleh kembangkan baju ni, mesti dia akan buat.. Sebab dulu aku masa kecik2 suka pakai gown kembang.. Bila pusing laju2 nanti gown tu pun kembangggg.. Heheheheheh...

Ohye, terima kasih kepada yang sudi hadir... Banyak hadiah yang Qila dapat, ohye $$ juga.. Heuheuheu.. Semua hadiah Qila jadi rambang mata tatau nak pakai dan nak main yang mana satu.. Cuma yg mana bagi barbie dolls tu mmg Qila tak sentuh ar sbb dia takut dgn dolls.. Takpe, itu aku boleh simpan untuk sendiri main.. Nguahahahaha...

Kepada saudara mara yg hadir membantu, terima kasih..

Buat bloggers yang datang, terutama Ena yang datang all the way dari Muar, terima kasih ye.. Dia upload story dan gambar birthday Qila.. Kami senasib ni, suami keje jauhhhh nun di lautan.. Hehehe.. Dan juga Arin yang datang seorg diri menjaga 2 anak yang lasak tu wooooo... Berbadan dua lak tu.. Memang superwoman.. Heheheh..

Buat opismate yang datang dari jauh dan dekat, mekacih nyah2!!~

Buat teman2 rapat, thanx for the presents.. Buat Azita, yg bertahun2 aku tak jumpa, jumpa jugak kite ye.... Thanx for coming babe..

Buat jiran2 aku yang rawks satu kepala satu badan.. Mekacih ye... Hadiah tu Qila suka, aku apetah lagi.. Hehehe..

Buat Mama dan Boy serta bibik yang kerja dari pagi sampai malam.. Thanx.. Semua ni aku pasti Qila akan hargainya sampai bila-bila..

Last but not least, terima kasih buat SUAMI tercinta kerana menyediakan ongkosnya.. Heuheuheuheu... Love u much Bi.. Muaacchsss!!~

Ohye, gambar akan aku publish gak once dah dapat dari Apis ye.. Sabau.. :)

~Mummy ♥ ⒶⓡⓘⓠIsyraf & ♥ ⒶⓠⓘⓛⓐIzzara~
{ ا' قيل' اززار } & { اريق إشراف }

18 ulasan:

Ana berkata...

bestnyaaaa..cantik baju Qila..cupcakes tue pun cantik..sayang nk makan kann..hihihi..next time ada rezeki kitorg dtg yekk kakk..

liza berkata...

cantik baju qila..sorry yer qila n sha tak dapat datang..mama wafiy ni penat betul lepas pg segamat on saturday..ahad tu pengsan..n baguslaa idea berskype tu...menarik:)

Lelord berkata...

satu adiah tuk qila..satu lagi tuk najlaa...adoii seb bek gift bag tu dia x mintak skali. papun kek ko sedappp hahah saje jek aku ulang ayat tu

laila berkata...

kek tu sangat bestttt
sy yg tua pn nak rasa nak terkam klu ada depan mata

gee ryder berkata...

aku pun xsabau nk tgk gmbar lg ni..
cantikla gown qila,kalo aqeel tgk mesti tergoda ni kekeke

kak mas berkata...

waaa.. very happening ye.. mesti gumbira hati anak dara tu. dapat byk adiah lg.. :)

HaninFarshid berkata...

sangat happening...cantik qila pakai gaun tu...cake pun nampak yummy...sigh! sorry tak dpt dtg :( ada hal kat kl....lepas abis forum je...terus balik kl...ruginya tak gi...huhu!

cepat update pictures,k..mesti pictures tu qila nampak cute and happy...

emas_juita berkata...

sayu plak tgk daddy Qila kene skype. Besar pengorbanan suami kite kak kan. Terpakse keje jauh2 demi kesenangan anak isteri....kene simpan gamba2 ni bg Qila tgk bile dah besar.

DYLA berkata...

shomelnya besday gal. sonok qila da besday2 party.....

tak sabau nak tgk gambo photog apis.

Lady of Leisure berkata...

comelnya dia... majlis pun nampak meriah.. suka tengok cuppies keliling birthday cake tu... anyway happy birthday and be a good girl qila... muahs..
:)

Ummi berkata...

thanx to skype kann!!

Tanpa Nama berkata...

baru bukak blog kat bilik nie...tad bz kat opis...1st skali memang tersentuh la baca blog ling nie sbb smlm mcm rase ade kat sane je...cume time potong kek time tu la connection cam gampang...pastuh terbaca komen emas_juita terus rase mata cam tengah potong bawang...sedey nie...cantek baju qila...pasnie kena carik yg kaler pink sbb kasut dh pink pasnie...thanx kepada yg datang sbb memeriahkan majlis anak aku yg sering aku tinggalkan tuh...harap anak2 daddy faham kenapa daddy xde ye...thanx kepada pada kaum keluarga dan saudara mara yg membantu dan WELDONE to my lovely wife...u can handle it without me on ur side...Daddy sangat2 sayang kamu semua...

iBu ZulFaQar RayYaN berkata...

sangat sedih tak dpt pegi.sebenarnya ada majlis kenduri kat merlimau on that day,dah set nak g party qila.last2 ayern demam dan menangis malam ahad tuh.kami terus pulang dari kg,kenduri kat merlimau pun tak pegi.:(

mierafaziera berkata...

akak pun tumpang terharu baca si Bob online sepanjang hri masa bday Qila nih...zaman moden nih mmg semua jd dekat kan, thanx to technology!!Qila tido masa bday bash dia mcm Ca masa bday bash dia yg ke3 tahun x salah akak..yg jemput maskot Mcd tuh, dia pny takut, gheyau smp naik penat and teruih tido smp abis majelissss..!!!:D to Lil Pwinces Qila, once again, happy bday cayanggg!!muahhssss!!!

Elyn berkata...

sayang nyer aku tak dpt dtg!! sorry beb......

MeL MikaiL berkata...

bagusnya bole ber skype! i yg baca pn mcm terharu ur hubby stay skype sepanjang majlis. touchingnye! ;)

Aida berkata...

hmmm .. best nya .. aunty tak bley nak dtg, sbb adik ipar bertunang .. pastu aunty lak sakit mata .. nanti harus semer org berjangkit .. apa pun, terharu tengok kesungguhan mummy utk berskype .. wish u all kekal hingga akhir hayat .. amin :)

Aida berkata...

lupa nak cakap .. baju qila cantik lah .. suka tengok dia bergown .. :)