Selasa, Jun 08, 2010

Petua mendapat kepala yang bulat...

Hahahaha.. Tetiba..

Antara dua kepala anak aku, aku paling suka kepala Qila.. Besar dan bulat.. Walaupun jenduls, tapi kepala dia bulat kat belakang, besar.. Sedap nak gomol dan peluk.. Tambah lagi dgn pipi dia yang bulat tu... Perrgghh.. Sedap nak sondol2...
Ni kepala Qila masa dia 5 bulan lebih... Kepala Qila jauh lebih besar dan bulat dr Ariq... Ukur lilit masa dia baby dan Ariq pun jauh beza dalam 1-2cm gitu..
Besar kan kepala Qila...???

Sebabnya masa dalam pantang, Qila tidur tak guna bantal.. Just lapik dgn napkin je.. Dia duduk nursery almost 14days plus tu sbb tak biasa tido guna bantal. Sudahnye sampai umur 2 3 bulan dia tido tak guna bantal... Dan tido pun mengiring sebab dia suka ngempeng.. Tu sebab kepala dia besar & bulat kat belakang..

Masa Ariq dalam pantang, aku cuba praktikkan utk dia tido ngiring atau niarap... Tapi tetap tak dapat 'hasil' sebulat kepala Qila.. Hehehehe.. Boleh pulak ek.. Paler Ariq ada sket leper.. Aku tak suka kepala anak aku leper.. Tatau nape.. Just tak suka... Boleh?
Ni kepala Ariq dalam usia dia 6 bulan lebih ni. Jendul dia tak 'sehebat' Qila.. Dan kepala belakang dia ade leper sikit....

Walaupun Ariq lebih berat dari Qila, tapi Qila nampak lebih tembam dr Ariq...

Iye aku tau, setiap anak beza.. Saje je aku nak tgk perbezaan diorg ni.... At least aku taule anak2 aku time umur2 mcm ni macam mana karakter dan fizikal diorg.. :P

Cepat sangat diorg ni membesar........ Qila dah petah berkata2 Ariq pulak dah macam nak merangkak.. Haih..... Sayu sedih gembira semua ada.. Janganlah cepat sangat besar sayang.... Tak puas Mummy nak gomol2 masa kalian kecik ni.. Dah besar nanti tak best nak gomol2.. Hehehehe..

~Mummy ♥ ⒶⓡⓘⓠIsyraf & ♥ ⒶⓠⓘⓛⓐIzzara~
{ ا' قيل' اززار } & { اريق إشراف }

7 ulasan:

chugie berkata...

setiap anak mesti berbeza cara pengendaliannye kan marsha..

best nye tengok marsha and anak2.. dah ramai lah peneman kan?

ApasH berkata...

Anak saya pon biasa tidur x pakai bantal. Sampai skang dah 14bulan. Bukan apa..tidur lasak giler. Last2 bantal tu ada kt bawah badan dia.

Bulat ke idak kepala dia..x reti nk beza le. tunggu kalau ada dpt baby lagi..hehehe

Aida berkata...

ooo .. baru tau ekk .. sbb masa pantang, org kata nak baby kepala bulat time baby mandi tu gosok lah kepala tu .. tp lembut lah sbb kepala baby tu still lembut lagi kan .. ;)

kak mas berkata...

baby boy berat tulang eh..? tu yg kdg badan kecik tapi berat..

oneyani berkata...

yeke akak?abang yani lahir2 je kepala dah separuh..ape citer?ahaha

tp kepala bulat memang comel..terase macam bola..yani tgk mcm terong bolat tu pon ade=p

Elyn berkata...

haha gelak2 aku baca entry ko ni. MIL aku dulu berjaga betui kepala wafiq tau. die nak bulat cam kepala anak2 nyer. aku tak kisah pun sebab kepala wafiq memang lonjong sket sbb vacuum.

eh nasib baik kepala qila cantik lai pun die pompuan kan?? hehehe

gee ryder berkata...

okla tu xdela leper sgt hehe..
nti rambut dh lebat xnmpknye..tp aku pn xsuka leper keke