Khamis, Jun 24, 2010

JCard Day yang poyo

Woaaahhh.. Berkat merayu domba pada suami malam sebelum tu, yesssssssss! Bi bagi green light untuk ke JCard Day pagi berikutnya.. Yesssss.. Syurgaaaa.... Baru berkat nak shopping bila dapat izin suami ni.. Huhuhuhu..

Maklumle, pakai duit dia... Mekacih Bi.... Heuheuheuheu..
Terus drive je JJ dengan hati berbunga2.. JJ bukak pukul 8am hari ni ye... So, aku kononnye nak ke office tapi hanya dalam hati.. Gerak tubuh terus mengarah diri untuk shoot ke JJ. Huhuhuhu.. Ingat nak ambil 2 jam je... Lagipun petang semalamnye aku dah booked baju2 utk anak2 aku.. Yele, kalau nak pilih harini mmg sesak woooo.... So aku dan kwn2 opis dah gi petang semalamnye tu utk booked baju2.. Ngeeeeee... Tapi bila dah sampai sana, 2 jam kemana, aku kemana dan opis pun kemana.. Huhuhu..
So pagi ni dtg terus amik je kat SA ape2 yg aku dah booked smlm tu.. Untuk JCard sales, mostly aku memang beli brand Miki je kat JJ ni.. Brand lain aku tak berapa taste sangatlah.. Lagipun kat JJ lama ni baju2 brand Miki je yang menarik mata aku ni.. Brand lain takde sgt.. Poney pun takde kat sini.. Tu yang rembat Miki je utk anak2.. Tapi semalam masa try2 nak pilih brand2 lain, aku dah jadi bodoh dah.. Sebab yang 50%-70% semua dah bersepah dalam longgokkan.. Mabuk wooo.. Dan macam biasa, mamypoko sales. Itu je yang buat penuh troli aku..
Aku teringin nak beli comforter tapi susah le nak pilih dgn troli tak boleh nak tolak masuk lagi.. Takpelah.. Nextime je... Warehouse sales pun banyak jual comforter..
Masa ni still awal lagi.. Banyak cashier counter blom bukak lagi.. Nak memilih pun masih tenang jiwa ini.. Aku dah hantar brg2 troli pertama ke dalam kereta.. So masa memilih barang2 Bi, Mama dan aku sendiri, aku lenggang kangkung aje. Susah nak hangkut troli nyah..
Manusia sesak sangat. Tapi tak sesesak last year. Maybe sebab belum gaji.. Chinese memborong mmg tak hingat donia.. Kalau macam lastyear, sangat sesak ok.. Tu sbb tahun ni aku shopping seorg diri. Tak sanggup nak bawak anak2.. Kesian sangat ade bebudak yg tertido dalam troli..
Tadaaaa.. Untuk suami tercinta dan handbag untuk Mama.. Pas shopping barang2 sendiri, aku berhenti makan jap. Pas dapat tenaga, sambung balik shopping... Heuheuheu..
Ini troli kedua aku.. Opismate pulak kirim barang.. Terpaksa gak beli kang diorg merajuk.. Yele dah diorg cover aku kat opis tu.. Lagipun masa masuk supermarket, susu enfagrow setin hanya RM87.90.. Borong ar ape lagi.. Heheheh.. Masa ni dah nak dekat pukul 2 petang okayyy..
Tadaaaaaa.. Masa utk redeem voucher.. Genap2 jumlah aku belanja.. Tak rugi tak untung.. Tapi yang tak bestnye, utk pembelian mamypoko, takleh redeem voucher.. Kalau tak lagi untung.. :p
Supermarket pun setiap pembelian RM100 hanya dapat rm5 je voucher.. Yang lain2 RM10 voucher lah utk setiap pembelian RM100.. Best best..
Ngeeeeeeeeeee.. Tayang voucher kat Bi.. Kopak gak duit Bi aku kerjakan hari ni.. Errr.. Duit aku jugak kan..... :P
Ni aje yang tinggal. Dahle gaji belum dapat... Terpaksa balik umah makan maggie je..
Errrkkk.. Macam mana ni? Dahle aku balik umah mertua dan nak packing balik Klebang petang ni.. Nanti takde tpt nak letak barang anak2 aku..
Seat belakang pun penuh diapers...
Sampai je umah Klebang terus kira berapa baju utk Qila, dan berapa baju utk adik dia.. Mostly aku beli tshirt je.. Sebab ni mmg aim aku utk JCard ni.. Gown ke dress ke utk Qila tempat lain lebih cantik.. Utk Ariq pun sama, just tshirt je.. Dia belum pandai jalan, panasle kalau nak pakai kemeja.. :) Ni semua 50%-70%.. Waalllaaaa....
Dan jeans utk anak2 aku.. Semua brand Miki.. Senang dan cepat.. Kalau nak menebeng kat semua brand yang ada kat JJ tu, 48hrs pun tak cukup nyah.. :P Yang ni pun 50% tapi dua yang new arrival tu dapat 20%.. Untuk Qila size 5 tahun dan Ariq size 18mths.. Stok raya.. Tapi ade yang Qila dah boleh pakai ngam2.. So, mmg takleh nak tunggu raya lah jawapnye..
Untuk aku?? Ni aje.. Paling mahal pun berharga rm23.40 ajeghs.. Heuheuheuheu...

Ade pulak budak menebeng bila aku nak amik gambar.. Aku tak kisah pun takde ape utk diri sendiri sebabnye i bukan taste barang2 kat JJ sangat.. :P Just untuk anak2 dan suami tercinta je.. Rasa puas dapat shopping untuk diorang.. Aku pun tak terfikir nak shopping untuk diri sendiri sampaile Bi tanye semalam beli apa untuk diri sendiri... Huhuhu.. Masa tu baru teringat nak beli sumthing untuk bawak balik.. Walaupun tak cantik sangat, tetap jugak nak beli.. :P

Dan.. Aku balik sampai sakit2 belakang.. Penat diri lama sangat.. Hehehehehehe..

Sekali lagi, mekacih sayang sebab bagi green light serta duitnye sekali.. Heuheuheuheuheu.... Muaacchhhss!!~

~Mummy ♥ ⒶⓡⓘⓠIsyraf & ♥ ⒶⓠⓘⓛⓐIzzara~{ ا' قيل' اززار } & { اريق إشراف }

8 ulasan:

kak mas berkata...

hamboiii.. penuh bonet kete nmpk..

.cikfasya.(◕‿◕✿) berkata...

cantik la beg akak tuh..
aish..nape la kt cni xde JJ..dush!

Elyn berkata...

hamboi ko shopping dah macam nk bukak kedai!! jeles weiiii aku tgk!! hahahahah

Lelord berkata...

wahhhh x hengat donia kan ko

onenye berkata...

waaa...akak...bestnye ngok akak shopping ;)

ari ni sy rsa makin appreciate my mama
sy rsa suma mom kalu shopping msti ingat anak dulu kn
my mama also like dat..waaa

u remind me about dat and im grateful..im sure qila and ariq sgt lucky to have a cool mom..

;)

caiyok akak ^_^

iBu ZulFaQar RayYaN berkata...

terbaikkkkkkkkkkkkkk soping...hihi saya JJ jerla yg mampu....tempat paling best sebab malas nak ke kl dgn ayern yg skrang suka mengamuk bila ada kat soping mall sebab nak berlari....hiuhiu...bila nak soping raya???

Aida berkata...

huyyooo .. kalau part shopping, pass la kat mummy .. mmg akan superb lah .. hahaha

oneyani berkata...

nak ambik aura shopping secara gigih dari akak bole tak??

tapi sume tu perlu di iringi dengan duet yang banyak,,,teros sentap=p