Isnin, Jun 21, 2010

Betapa puakanya M-Suites Hotel itu

Sangat seram okaaayyyy...

Malam Khamis tu, everything was okay.. Tidur pun mimpi yang indah2 aje.. Walaupun masa aku naik ke atas bilik sendirian bila thumbdrive tertinggal kat bilik. Memang meremang bulu tengkok ok..

Meh tunjuk sikit bilik 325 ni....
Luas... Kalau ade anak2 kecik ni mmg heavenlah lari sana sini..
Ruang menonton dan siap ade kitchen cabinet dan meja makan lagi. Tu aku tak amik gambau plak...

Kisah seramnye bermula pada malam kedua selepas kami jumpa kawan one of the participants yang mmg purely orang JB.. Dia agak terjekut bila kami kata kami stay kat hotel tu. Tapi puas tanya, berhantu tang mana M-Suites ni tapi dia tanak cerita.. Dahle malam tu malam Jumaat nyah oiiiiiiiiiii.. Walaupun begitu, sempat gak shopping kat Danga Bay sebelum balik bilik utk tidur. Tepat jam 12.30 malam.. Jeng jeng jeng...

Alkisahnye roomate aku mmg penakut tahap gaban. Aku ni takdele takut sangat dan takdele berani sangat. Just kalau ade kawan aku takde takut sgt kan.. Lainle tido sorg.. Harus lariiiiii...

So, sebabkan roomate aku ni penakut gila, terpaksa kami tidur on semua lampu dan TV sekali okay... Malam Jumaat kaaaaaaaaauuuuu..

Tepat jam 3.30 pagi.. Tetiba sesuatu berbunyi.. Nyaring.. Dalam hati aku ni bukan bunyi hantu ni.. Sesuatu macam technical problem.. Tapi tak tahu datang dari mana..

Aku kejutkan Hafiz iaitu opismate yang biliknye selang sepintu dr bilik kami.. Terkulat2 Hafiz datang tgkkan ape kebenda bunyi itu.. Puas Hafiz check tapi tak jumpe.. Last2, bunyi tu terdiam dengan sendirinya.. Sangat ajaib..

Tapi, bila Hafiz dah balik je ke bilik dia, masa kami masuk selimut dan bersedia utk tido, bunyi tu datang kembali.. Tensyennyaaaaaaaaaaaa.. Malah ia jadi lebih kuat!!

Seraaaaaaaaaaaaaaammmm.. Huhuhuhuhuhu (Buat bunyi antu sket)

Roomate aku mmg dah pucat lesi macam mayat dah.. Hampeh dia tu.. Aku menten lagi sebab aku yakin yang itu bukan bunyik hantu..

Tetiba aku terfikir yang bunyi tu macam bunyi microphone.. Hahahahaha.. Bunyik microphone yang bising bila ade technical problem.. Yessss!! Teka bunyi adelah BETUL!!!~

Korang tahu dari mana datangnya bunyi mic tu?????????

Tekalah...... Next entry aku sambung..

Daaaaaaaaaa....... Sape teka betul aku bagi hadiah.. Serius ni...


~Mummy ♥ ⒶⓡⓘⓠIsyraf & ♥ ⒶⓠⓘⓛⓐIzzara~
{ ا' قيل' اززار } & { اريق إشراف }

19 ulasan:

Lady of Leisure berkata...

erkkkk kalau lady sure dah menggigil ni.. seram gak ye nampak bilik tu... bunyi mic rosak tu adakah dari radio? hhehe atau dari paip air..?

Ena Mazly berkata...

dari handphone yang di letakkan berdekatan dgn tv.

Lelord berkata...

hahahaha aku xmo teka
tunggu aje n3 seterusnya wink..

LiAnA berkata...

woiii ko ni cepat arr citer..
bunyi paip kat toilet kottt.. atau pun showerr

.cikfasya.(◕‿◕✿) berkata...

apekahhhhh..
mula2 bace seram..(sambil tgk tingkap)..

erm..bunyi sound system event ape2 ke..gila ko..xkan ade event tgh2 mlm..dush!

azura berkata...

dari almari baju? ataupun balkoni?

ct RUBI berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
ct RUBI berkata...

dari TV? ataupun dari siling, fire/smoke detector kat corridor ke (er,..benda ni leh berbunyik ke? :p). bunyi dia mcm mana marsha? ada record tak. **gila semangat nak teka.

ct RUBI berkata...

tu diaa.. smapi 2kali terpost komen nak teka. delete dah satu. haha. kes takleh tido nk stockup ebm @_@

Fazlinil Irma berkata...

pergghhh.. bulu roma meremang baca. dah la baca time malam..

sampai part last. pheeww.. suspen betul.

kalau teka ada hadiah ka? kehkehkeh

dila~noor berkata...

setuju ngn kak ena,bunyi hp yg dkt ngn tv kot..
hp memasing canggih manggih gitu..ahaks!

mmg tau pun psl m-suites,tp dek krn diri sndr duk johor jd takyahle stay situ..agagagaga

Elyn berkata...

ala ko ni nyahhhh aku tgh besh ni!!!! cepat sambung!!!

UyuNs NuRuls berkata...

kak kiteorg kalo pi site JB memang selalu duk hotel ni ..so far alhamdulillah tak der aper2 pun yg tak besh ...hehhehe

niza berkata...

wahhhh...suspen2!!!adakah bunyi dr tel tepi katil tuh???

HaninFarshid berkata...

bunyi karaoke..org yang suara sumbang :P tu yg mic rosak...

betul ke m-suites berpuaka...huhu!! takut ah nak lalu sana...parents hanin tinggal dekat je kat situ....huhu!

memang hotel kat JB nampak berhantu skit...sbb banyak hotel lama...hihi!!

Aida berkata...

hahaha ... telinga yg mmg mcm lintah .. tp nak gelak lebih kat partner awak mlm tu lah .. cuba bayangkan muka dia .. hahaha

sharzlin berkata...

memang angker pun hotel tu..wife aku pernah kena kacau kat situ dulu..mnatang tu main ketuk2 bilik sampai 3 kali waktu subuh..bila bukak pintu, xde org pun..bini aku terus cabot la lepas tu..siap xmandi lagi..haha

Tanpa Nama berkata...

Aku baru je dok situ semalam..elol je

Nizam Hassan berkata...

Bilik 302 sebelah tangga, non smoking area..sama gak..malam kedua selepas balik dari melintasi jalan ke villa nabila..sy pun kena jgk..pukul 3.10 pgi ada org ketawa panjang..sebelum tu bunyi org berlari kat luar..pastu ketuk pintu..demm sungguh..