Isnin, Jun 21, 2010

Anak mummy yang batuk...

Petang sabtu tuhari, aku bawak Qila gi kedai Ann Tong.. Heheh.. Bi taulah ye.. Sape dok area Lorong Pandan tu tahule mana satu kedai Ann Tong..

Qila sudah pow aku ball lagi.. Aduhai.. Balik rumah berebut plak dengan adik dia.. Korang jangan tatau, Ariq dah pandai berebut barang dgn akak dia okay.. Tapi Qila pantang undur kooo.. Dia rampas balik ball tu ye.. :P Itu lain kali aku cerita ye..

Just nak share satu ubat yang cina Ann Tong tu rekomen.. Ubat serbuk ni :-
Ape ntah nama dia tapi boleh tahan gak mahalnye.. RM9.00 satu botol kecik ni.. Ia adelah sejenis serbuk yang sesuai utk baby sebulan ke atas..
Dia suruh letak lebih kurang 400mg ke dalam mulut baby.. Alhamdulillah, lepas 2 3 kali bagi ARiq makan serbuk ni , batuk berkahak Ariq dah kurang.. Or memang nak kurang tataule kan.. Sebab aku still bagi ubat batuk dr klinik pada Ariq.. Aku just usaha dan tawakal je.. Dan yang paling penting Ariq dah boleh tidur malam... Secara otomatiknye, aku pun dapatle cukup tidurrrr......
Senang gila nak kasi dia makan serbuk ni compare nak bagi makan ubat dr doktor.. Memang seksa sbb pahit.. Dia kompem akan kuarkan balik... Alhamdulillah.. Batuk Ariq sudah ringan sedikit.

Haih.. Aku mmg cuak gila kalau anak2 aku batuk.. Fobia si Qila masuk sepital dulu utk sedut kahak tak habis lagi ni wey... Janganle buat pasal kalau Ariq kena admit utk sedut kahak pulak.. FOBIA okaaayyy...

Thanx pada semua yg share petua.. Ariq sayang korang!~

~Mummy ♥ ⒶⓡⓘⓠIsyraf & ♥ ⒶⓠⓘⓛⓐIzzara~
{ ا' قيل' اززار } & { اريق إشراف }

3 ulasan:

Aida berkata...

hmm .. ni ariq dah ok ke ? alhamdulillah .. moga ariq cepat sembuh ye .. :)

Drama Mama berkata...

wahhh tak pernah try ubat batuk cina nih. bagus eh? boleh la nak try cari kat farmasi nanti nih.

http://twinkywinkystars.blogspot.com

Nurfatehah berkata...

dah sihat dah ariq? alhamdulillah. gud boy ariq. :)